الازهر کمپین «از قرآن محافظت خواهیم کرد» را راه‌اندازی کرد

آکادمی تحقیقات اسلامی دانشگاه الازهر مصر کمپین گسترده ای را تحت عنوان «از قرآن محافظت خواهیم کرد» در دفاع از قرآن کریم و برای آگاه کردن مردم سراسر جهان از کتاب مقدس مسلمانان راه‌اندازی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « egyptindependent»، آکادمی تحقیقات اسلامی دانشگاه الازهر مصر کمپین گسترده ای را تحت عنوان «از قرآن محافظت خواهیم کرد» در دفاع از قرآن کریم و برای آگاه کردن مردم سراسر جهان از کتاب مقدس مسلمانان راه‌اندازی کرده است.

 

هدف این کمپین دفاع از کتاب آسمانی قرآن در برابر تلاش‌های افراط‌گرایان برای هتک حرمت آن، با توجه به سوء استفاده‌های اخیر علیه مقدسات اسلامی است.

 

این کمپین به دستور امام اعظم الازهر، شیخ احمد الطیب به منظور حمایت از مقدسات اسلامی و دفاع از قرآن،راه اندازی شده است.

 

«نذیر ایاد»، دبیر کل آکادمی تحقیقات اسلامی در بیانیه‌ای گفت: این کمپین در پاسخ به اقدامات نژادپرستانه با هدف قرار دادن مقدسات اسلامی که احساسات مسلمانان سراسر جهان را پس از سوء استفاده‌های اخیر افراط‌گرایان علیه قرآن کریم برانگیخته است، راه‌اندازی شده است.

 

او هشدار داد که چنین سوء استفاده هایی ممکن است به نژادپرستی و افراط گرایی علیه مذاهب دامن بزند و موجب نفرت پراکنی در سراسر جهان شود.

 

بر اساس برنامه‌‌های تعیین شده در این کمپین، واعظان با استفاده از زبان ساده و قابل فهم برای همه، درس های عملی از قرآن را که خواستار اصلاحات اجتماعی و ترویج صلح و آرامش در بین همه مردم است، روشن می کنند.

 

روز چهارشنبه، مردی که در رسانه های سوئدی خود را پناهنده عراقی معرفی کرد، یک قرآن را در بیرون از مسجد مرکزی در استکهلم به آتش کشید که واکنش‌های گسترده ای را از سوی مسلمانان در سراسر جهان در پی داشت.

کد خبر 1276044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha