شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی باید بازوی پشتیبانی داشته باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی باید بازوی پشتیبانی داشته باشد، مسئولان به حوزه قرآنی نزدیک شده و در حوزه قرآنی خودشان را تقویت کنند، نهادهای مربوط و غیر مربوط به توسعه شورای فعالیت‌های قرآنی کمک کنند.

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه در مازندران امروز(۱۲تیر) در شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی شهرستان نور، خواستار تلاش بیشتر در راستای ترویج قرآن شد و اظهار کرد: عید غدیرخم در پیش است، انتظار داریم جشن غدیری باشکوه در این شهر نور و ایمان برگزار شود‌.

 

 

وی با بیان اینکه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی به‌صورت ملی مصوب شده است، کار قرآنی در دهه امامت و ولایت را از بهترین امور دانست.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به کم‌توجهی و کم کاری‌های زیاد در حوزه قرآن، خاطرنشان کرد: هر چقدر بیشتر به قرآن بی‌توجهی کنیم گرفتاری‌های بیشتری به ما روی می‌آورد، در حالی که اگر به سمت قرآن و اهل بیت (ع) برویم بسیاری از این گرفتاری‌ها برطرف خواهد شد.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه بهترین مقابله با فتنه‌ها و جنگ‌های سایبری تشکیل هسته‌های قرآنی و آشنا کردن نسل جوان و خانواده ها با این کتاب، عزیز یادگار پیغمبر است، عنوان کرد: قرآن را در مدارس و مراکز آموزشی ببریم، هر مسجدی باید یک برنامه قرآنی داشته باشد، مهمتر از مشکلات مالی مشکل فرهنگی در خانواده‌ها است، متاسفانه والدین برای قرآن هزینه نمی‌کنند و رغبت لازم را ندارند.

 

 

وی با اشاره به وجود جامعه قرآنی خوب در شهرستان نور، اضافه کرد: شروع هر کاری با انگیزه‌های قرآنی همراه است، پرهیز پراکنده‌کاری یا موازی‌کاری در این حوزه و تعامل دستگاه‌ها با یکدیگر در این حوزه ضرورت دارد. وی همچنین گفت: هدف شورای توسعه فرهنگ قرآنی جمع کردن پراکنده‌کاری در یک بستر و ایجاد زمینه برای حضور نیروهای قرآنی در یک مکان برای شناسایی و حل مسائل است‌.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: چنانچه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی بازوی پشتیبانی داشته باشد در حوزه‌های مختلف خیرین فعال هستند، خیرین فعالیت‌های قرآنی از جمعی از کسانی که تمکن مالی و باورمندی مالی دارند انتخاب شوند و پای کار بیایند.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به پخش برنامه تلویزیونی درباره حمایت یک پاکبان از یک یتیم، اظهار کرد: در جامعه افراد خیری که صرفا تمکن مادی هم ندارند فراوان هستند.

 

 

وی خواستار شکل‌گیری جلسات تفسیر قرآن شد و تاکید کرد: دوست داریم مساجدی که امام جماعتش مقداری از فضل حوزوی برخوردار هستند بتوانند هفته‌ای یک شب به تفسیر آیه‌ای از قرآن بپردازند و این جلسه در کل مساجد شهرهای استان برگزار شود.

 

 

وی اضافه کرد: جلسات تفسیر قرآن را باید به زندان‌ها، مدارس، بازار و اصناف و مکان‌های عمومی دیگر کشاند، در حوزه قرآنی کار زیاد و زمینه فراهم است، ما به‌جز قرآن و اهل‌بیت (ع) پناهگاهی نداریم‌، فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) مردم را پای کار نظام می‌آورد‌.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی در پایان بیان کرد: مسئولان این امانتداران ملت باید در حوزه قرآنی خودشان را تقویت کنند، ان شالله در آینده شاهد همکاری بیشتر از نهادهای مربوطه و غیر مربوطه نسبت به تشکیل شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی باشیم.

کد خبر 1276150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha