برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه زنان عشایر در گچساران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: نخستین جشنواره و نمایشگاه زنان عشایر ( 23 اردیبهشت) سال جاری در پارک 'نفت' گچساران برگزار می شود.

سیدزمان علی پور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با بیان اینکه این جشنواره به مدت سه روز در پارک 'نفت' شهر دوگنبدان مرکز این شهرستان اجرا می شود، به خبرنگار شبستان گفت: در این جشنواره 20 غرفه از دستاوردها و هنرهای دستی زنان عشایری به نمایش گذاشته می شود.

 

علی پور، به رسالت و نقش زن در جامعه اشاره کرد و افزود: پس از انقلاب اسلامی تعریف ویژه ای از زن شد؛ چرا که حریم و مرتبه زنان در نظام جمهوری اسلامی از جایگاه والایی برخوردار است.

 

وی ایجاد زمینه های لازم برای بهره گیری از توان زنان مستعد و نخبه، تهیه زمینه های لازم برای تعامل و ارتباط پویا و افزایش مشارکت زنان در مشورت دهی، توجه به خانواده به عنوان واحد بنیاد این جامعه با نفی تقابل و تضاد زن و مرد و ترسیم شخصیت و جایگاه مطلوب زنان از جمله اهداف این جشنواره است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: زنان در این نمایشگاه توانمندی های خود را در زمینه فعالیت های علمی، پژوهش و اختراع، ابتکار، ابداع، دستاوردهای زنان روستایی و عشایری، سفالگری، فرش بافی، گل سازی، خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، طراحی روی چوب، سفره آرایی، شیرینی پزی و آشپزی، طراحی لباس و فرآورده های کشاورزی به نمایش می گذارند.

 

پایان پیام/

کد خبر 127918

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha