نقش محوری زنان در حفظ،ترویج و انتقال فرهنگ انکارناپذیر است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که زنان نقش برجسته ‌ای در انتقال فرهنگ به جوامع مختلف دارند، گفت: نقش محوری زنان در احیاء، حفظ، ترویج و انتقال فرهنگ‌ ها غیر قابل انکار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج, سیده زینب هاشمی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد امروز ( 6 مهر ) در نشست نهایی انتخاب آثار ارسالی به  جشنواره میراث فرهنگی معنوی ناملموس با محوریت زنان، گفت: این جشنواره از 16 تا 20 مهرماه سال جاری در شهر اصفهان برگزار و روز 17 مهر افتتاحیه و اجلاس زنان برگزار می شود.

وی افزود: کلیه آثار ارسالی استان کهگیلویه و بویراحمد برای شرکت در جشنواره میراث فرهنگی اصفهان هفته آینده آماده و به صورت نمادین در غرفه‌ ای در خود استان به نمایش گذاشته خواهند شد. 

هاشمی با اشاره به این که اجلاس زنان برای اولین بار در کشور برگزار می شود، تصریح کرد: سیاه چادر-گلیم با نقش‌ های هندسی و جانوری در صنایع دستی، بازی‌ های بومی و محلی مثل الختور، ورسگو، کلاه پران، چوکلی، چوگو، کلکله‌ برد و لیلی بازی، نقاشی رنگ روغن و پوستر سازی، گرافیک حجمی، کتاب و نویسندگی توسط زنان، آوا‌ها، نواها و صداها، ضرب المثل ها، کوچ عشایر و فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ محرم و ... از جمله آثار استان کهگیلویه و بویراحمد برای شرکت در جشنواره میراث فرهنگی در استان اصفهان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: بانوان کهگیلویه و بویراحمدی تمام تلاش خود را برای معرفی توانمندی‌ ها و قابلیت‌ های این استان و دفاع از میراث کهن استان انجام خواهند داد تا به جایگاهی که شایسته این استان است، دست پیدا کند.

هاشمی تاکید کرد: براساس عملکرد خوب و ارائه گزارش دقیق و به موقع دفتر امور بانوان استانداری به دبیرخانه جشنواره میراث فرهنگی و معنوی اصفهان سهم حضور هنرمندان استان در این جشنواره هفت نفر مشخص شد.

دبیر کارگروه بانوان و خانواده استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که افزایش سهم زنان هنرمند این استان در حالی است که بیشتر استان های‌ کشور دارای سهمیه سه و پنج نفره حضور زنان هنرمند در این جشنواره هستند، خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌ ها همکاری لازم را برای حضور بهتر زنان و ارائه صنایع دستی و میراث کهن هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد انجام دهند.

وی تأکید کرد: با توجه به این که پایان هفته جاری آخرین مهلت جمع‌ آوری آثار برای شرکت در این جشنواره است از مردم انتظار داریم هر آنچه که آثار و میراث بکر این استان است و ما از آن بی‌ اطلاع هستیم را برای شرکت در جشنواره میراث فرهنگی و معنوی ناملموس با محوریت زنان در اختیار ما قرار دهند.

پایان پیام/

کد خبر 405720

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha