بازدید 4600 گردشگر خارجی از اماکن گردشگری استان زنجان

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در 6 ماهه نخست امسال چهارهزارو 600 گردشگر خارجی در هتل های استان مستقر و از اماکن دیدنی بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، یحیی رحمتی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان امروز (5 مهر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص مرمت بناهای تاریخی قوانینی حاکم است که باید رعایت شود.

 

وی با اشاره به اینکه بناهای تاریخی که در مدیریت دولت قرار دارد، بخش دولتی نسبت به ترمیم و نگهداری آن اقدام می کند، افزود: در مراکزی که مدیریت آن به بخش خصوصی سپرده شده است تا 50 درصد هزینه مرمت از محل اعتبارات ملی اختصاص می یابد.

 

این مقام مسئول یکی از شرایط اعطای 50 درصد هزینه های مرمت به بخش خصوصی ثبت این آثار تاریخی عنوان کرد و افزود: مرمت این بناها در اولویت است.

 

رحمتی همچنین به ورود چهارهزار و 600 گردشگر خاررجی به استان زنجان و استقرار درهتل ها اشاره کرد و افزود: این رقم نسبت به سنوات گذشته رشد چشمگیری پیدا کرده است.

 

به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: درصد اشغال هتل های استان زنجان در سال گذشته 40 درصد و امسال 60 درصد گزارش شده است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 405443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha