صندوق خرد به منظور حمایت از زنان عشایر، در شیروان راه اندازی شد

خبرگزاری شبستان: رییس اداره عشایر شیروان از راه اندازی صندوق خرد برای حمایت از زنان عشایر این شهرستان خبر داد.

علی ابراهیمی، رییس اداره عشایر شیروان به خبرنگار شبستان گفت: این صندوق 25 نفر عضو دارد که با سرمایه 50 میلیون ریال فعال شده و قرار است از زنان عشایر برای فعالیت در بخش مشاغل خانگی حمایت کند.

وی گفت: این صندوق با اهدای وام و تسهیلات مناسب به زنان عشایر در زمینه مشاغل خانگی، آنان را برای کمک به معیشت خانوار و افزایش درآمد خانوار عشایر یاری خواهد کرد.

ابراهیمی عمده مشاغل خانگی مورد نظر برای زنان عشایر را پرورش زنبور عسل، طیور و مرغ خانگی عنوان کرد و افزود: تاکنون به پنج نفر از زنان عشایر تسهیلات لازم پرداخت شده که مبلغ پرداختی به هر نفر 25 میلیون ریال با حداقل 14 درصد سود بوده است.

رییس اداره عشایر شیروان گفت: توانمندسازی زنان عشایر با هدف آموزش و بالا بردن بردن توان فنی خانوار عشایر است که در این خصوص یک کارگاه توانمندسازی زنان عشایر نیز در سطح شهرستان فعال شده است.

ابراهیمی افزود: حدود 140 خانوار با عضویت در تشکل های زنان عشایر اعلام آمادگی کرده اند و از تسهیلات مربوط به صنایع داری، صنایع دستی و گلیم بافی و صندوق خرد زنان بهره مند شده اند.

وی گفت: شرکت صنایع دستی سرای هنر شیروان نیز با جذب 110 میلیون ریال از محل اعتبارات سفر رهبری نسبت به تجهیز کارگاه خود اقدام کرده است.

وی گفت: 140 میلیون ریال برای صنایع داری و غیر داری از محل سفر رهبری تخصیص یافته است که نسبت به آموزش حدود 70 نفر از عشایر اقدام شده و برای ایجاد اشتغال برای آنان مساعدت لازم صورت گرفته است.

هزار و 864 خانوار عشایری شیروان مشتمل بر 9 هزار و 200 نفر در قالب 9 طایفه 220 هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

 

کد خبر 306826

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha