موزه های استان مرکزی میزبان جانبازان و ایثارگران در هفته دفاع مقدس

خبرگزاری شبستان: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: موزه های استان مرکزی در ایام هفته گرامیداشت دفاع مقدس میزبان جانبازان وایثارگران است.

سید محمد حسینی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و جانبازان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: گرامیداشت آن روزها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضروری است.

 

وی با اشاره به اینکه همه باید در راستای ترویج این فرهنگ در جامعه و به ویژه در بین نسل جوان تلاش کنند، ادامه داد: این اداره برنامه‌های ویژه‌‌ای در سطح شهرهای استان در این هفته با همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف برگزار می کند.

 

حسینی با اشاره به اینکه در ایام هفته گرامیداشت دفاع مقدس بر اساس مصوبات کمیته فرهنگی هفته دفاع مقدس میراث فرهنگی در این هفته، بازدید از موزه‌های استان برای جانبازان و ایثارگران رایگان است، بیان کرد: این عزیزان می‌توانند از تمامی موزه‌ها به صورت رایگان بازدید کنند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی عطرافشانی گلزار شهدا با هدف تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های بلند شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا، برپایی نمایشگاه یاد یاران در موزه مفاخر، پخش فیلم دوران دفاع مقدس در موزه‌ها و اماکن زیر پوشش، برگزاری مسابقات فرهنگی و مسابقات کتابخوانی با موضوع خاطرات دفاع مقدس را بخشی از برنامه‌های مصوب شده میراث فرهنگی در هفته دفاع مقدس دانست.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بر همگان واجب است و همه باید به این مهم توجه داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در طول دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، مردانگی و اقتدار را در کنار ایثار و فداکاری در مقابل چشمان دنیا به نمایش گذاشتند، ادامه داد:  امروز همه کشورهای آزادی‌خواه جهان از غیرت و مردانگی رزمندگان ایران اسلامی در دوران هشت سال جنگ الگو گرفته‌اند و آن را سرلوحه زندگی خود قرار داده اند.

 

حسینی گفت: نسل جوان ایران اسلامی باید فرهنگ و تفکر بسیجی را فرا گرفته و در مسیر ولایت و اندیشه های ناب اسلامی گام بردارند.

 

پایان پیام/



 

کد خبر 403890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha