زنگ گردشگری در مدارس کاشان، دروازه تمدن تاریخ بشری نواخته شد

خبرگزاری شبستان: زنگ گردشگری در کاشان درو ازه تمدن تاریخ بشری صبح امروز همزمان با آغاز این هفته در یکی از هنرستان های غیردولتی این شهرستان طی مراسمی نواخته شد.

مهران سرمدیان، سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان صبح امروز(5 مهر) در حاشیه این مراسم به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت:این آیین به عنوان نخستین برنامه از برنامه های هفته گردشگری این اداره و به مناسبت بزرگداشت روز جهانی جهانگردی با هدف فرهنگ سازی گردشگری و تبیین آن برای دانش آموزان اجرا می شود.

 

وی با اشاره به نامگذاری روز 27 سپتامبر همزمان با روز «5 مهر» در تقویم گردشگری جهانی توسط سازمان جهانی گردشگری W.T.O) )افزود: اداره میراث فرهنگی کاشان 9 برنامه فرهنگی، رفاهی، علمی، آموزشی و خدماتی را طی هفته گردشگری در این شهرستان اجرا می کند.

 

به گفته وی، این برنامه ها با هدف ترویج فرهنگ سفر، آشنایی با مباحث گردشگری و محاسن سفر اجرا می شود.

 

دبیر ستاد خدمات هماهنگی سفر شهرستان کاشان"گردشگری و توسعه جوامع" را شعار هفته گردشگری در سال 93 عنوان کرد و گفت: سمینار آموزشی گردشگری خلاق با موضوع جایگاه گردشگری در توسعه منطقه کاشان یکی از این برنامه های علمی آموزشی بود که در آستانه هفته گردشگری با حضور اساتید مجرب از هیئت علمی پژوهشگاه شاخص پژوه در قمصر کاشان پایتخت گل و گلاب ایران برگزار شد.

 

سرمدیان افزود: اجرای مسابقات فرهنگی در مدارس با موضوع گردشگری، نواختن زنگ گردشگری، استقبال از گردشگران ورودی شهرستان در ساعات ابتدایی «5 مهر»  و استقرار راهنمایان آثار تاریخی در بناهای تاریخی تحت پوشش اداره و نیز بخش خصوصی تعدادی از این برنامه ها است.

 

وی، انجام تبلیغات محیطی در مراکز گردشگری و نیز مبادی ورودی و سطح شهرستان، ارسال پیامک های تبریک با مضمون بزرگداشت روز جهانی گردشگری به مسئولین، مدیران و سایر شهروندان، تهیه و توزیع اقلام تبلیغی در قالب برنامه کلاسی، برگه های نقاشی با مشارکت دفاتر خدمات گردشگری، برگزاری گرد همایی امنیتی و بهداشتی ویژه مدیران مراکز اقامتی با همکاری شهرداری کاشان و با حضور کارشناسانی از نیروی انتظامی،دانشگاه علوم پزشکی و سازمان آتش نشانی شهرستان را از دیگر برنامه های میراث فرهنگی کاشان در هفته گردشگری برشمرد.

 

به گفته وی، توجه و تامل ارگان ها و نهادهای ذیربط در کشور به مقوله اقتصادی و فرهنگی گردشگری به عنوان یک صنعت نوپا در سال جاری که توسط مقام عظمای ولایت به عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی " نامگذاری شده است گامی ارزشمند و  موثر در راستای آشنایی هموطنان کشور اسلامی ایران با محاسن و مزایای گردشگری و تحقق فرمایش مقام عظمای ولایت در این حوزه است.

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان، در ادامه با تاکید بر اینکه شهر نمونه گردشگری کاشان یکی از مقاصد هدف گردشگران داخلی و خارجی است، افزود: اداره میراث فرهنگی این شهرستان در ایام خاصی از سال برنامه هایی را برای زمینه سازی و دست یابی به این امر مهم اجرا می کند.

 

وی در پایان با اشاره به برگزاری همایش های میراث فرهنگی کاشان با اهداف معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه کاشان برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی  در 6 ماهه دوم سال جاری افزود:تشدید بازرسی ها، برخورد با متخلفین و فعالین غیر مجاز گردشگری استاندارد سازی موسسات گردشگری و ارتقا سطح علمی فعالین این عرصه با برگزاری دوره های آموزشی نیز از دیگر برنامه های نیمه دوم سال 93 در حوزه گردشگری این اداره است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 405233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha