کارگاه تولیدی صنایع دستی زنان عشایر شیروان به بهره برداری رسید

خبرگزاری شبستان: همزمان با دومین روز از هفته دولت، کارگاه تولیدی صنایع دستی زنان عشایر شیروانی با حضور مسئول امور زنان سازمان عشایر کشور و مسئولان محلی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، "لیلا سادات بلالی" مسئول امور زنان سازمان عشایر کشور امروز (3شهریور) در آیین افتتاح این کارگاه گفت: دو در صد صنایع دستی کشور در استان خراسان شمالی تولید می شود.

 

 وی بیان کرد: نیمی از جمعیت عشایری کشور را زنان عشایر تشکیل می دهند که رشد و ارتقا این قشر در جامعه می تواند کمک بزرگی به رشد و ارتقا فرهنگی و اجتماعی جامعه داشته باشد.

 

سادات بلالی، با بیان اینکه زنان عشایر قشر مولد رکن اساسی جامعه هستند، گفت: امید است بتوانیم بسترهایی را برای فروش تولیدات آنان فراهم کنیم تا از این طریق کمک های مالی خوبی به صنایع دستی آنان صورت گیرد.

 

 مدیرکل امور عشایری استان نیز در این مراسم گفت: اقتصاد عشایر اقتصاد شکننده و آسیب پذیر است که باید با حمایت های ویژه این جامعه مولد کننده را حفظ کنیم.

 

 جلیل رمضانی، با بیان اینکه عشایر از پتاسیل های خوبی برخوردار هستند، افزود: برای حمایت صنایع آنان باید قدم های مثبتی را برداشت و کمک مالی به صنایع دستی با هماهنگی دستگاه های دولتی صورت گیرد و صنایع دستی آنان را به جامعه معرفی کنیم و نگاه نگاه تولید محور و زمینه آموزش را برای این قشر فراهم سازیم.

 

 در پایان این مراسم کارگاه تولیدی صنایع دستی زنان عشایر شیروانی با هزینه کرد 108 میلیون ریال برای تجهیز و راه اندازی و 144میلیون ریال از محل مصوبات رهبری با اشتغالزایی برای شصت خانوار عشایری فعالیت خود را آغاز کرد.

 

 

 پایان پیام/

کد خبر 285902

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha