زنان عشایر بهترین الگو در سال تولید ملی هستند

مدیرکل امور عشایری استان ایلام، زنان عشایر را بهترین الگو برای جامعه زنان در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی دانست.

یارمحمد کریمی، مدیرکل امور عشایری استان ایلام، صبح امروز(3 خرداد) در این خصوص به خبرنگار شبستان گفت: زنان عشایر به عنوان بهترین الگو برای زنان جامعه، نقشی بی بدیل در اقتصاد خانوار عشایری ایفا می کنند.

 

وی اظهار کرد: بیش از 50 درصد فعالیت های اقتصادی خانوارهای عشایری این استان به همت زنان پر تلاش و توانمند عشایر انجام می شود.

 

کریمی با اشاره به اینکه عشایر این استان سالانه معادل 140 میلیارد تومان محصولات دامی و لبنی تولید می کنند، افزود: این محصولات شامل 465 تن روغن حیوانی، 372 تن کشک، 7 هزار و 900 تن گوشت، بیش از 25 هزار تن شیر، 88 تن عسل  است.

 

مدیرکل امور عشایری استان ایلام، تصریح کرد: علاوه بر این میزان تولیدات، عشایر این استان بیش از سه هزار تن محصولات باغی و یک هزار و 570 تن پشم و مو تولید کرده که نقش زنان عشایر در این امر بسیار چشمگیر بوده است.

 

وی یادآور شد: زنان سخت کوش عشایر در پیشبرد اهداف و برنامه ریزی های مختلف جامعه همواره توانسته گام های مهم و موثری بردارند.

 

کریمی خاطرنشان کرد: فعالیت های مختلفی در عرصه های آموزشی، اجتماعی و فرهنگی، به خوبی اختلاف نقش زنان عشایر با دیگر زنان جامعه را تبیین و مشخص می کند.



پایان پیام/

کد خبر 135815

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha