جذب گردشگر خارجی و ساماندهی گردشگری داخلی راهبردهای اتخاذ شده در حوزه گردشگری

خبرگزاری شبستان: جذب گردشگر خارجی، ساماندهی گردشگری داخلی و توسعه فناوری اطلاعات و گردشگری سه راهبرد اتخاذ شده در حوزه گردشگری است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است با تبریک پنجم مهر مصادف با 27 سپتامبر روز جهانی گردشگری گفت: امروز بزرگداشت جهانی و ملی فعالیت اقتصادی و فرهنگی به نام گردشگری است که با صفات تلاشگری، نوآوری و اثرگذاری فرابخشی و گسترده همراه هستند.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با داشتن پیشینه بسیار ارزنده و ارزشمند ایرانی اسلامی در کنار قابلیت و استعدادهای کم نظیر در حوزه تاریخی، فرهنگی، طبیعی و منابع انسانی شرایط تحقق اهداف و سیاست های برشمرده شده در سند چشم انداز نظام را دارد.

 

رحمانی موحد خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در یک سال گذشته با رویکرد ایجاد آرامش و ثبات در روابط بین المللی و اعمال سیاست رونق کسب و کار و روحیه نشاط و خلاقیت در حوزه داخلی وظایف و انتظارات سنگینی را بر دوش تک تک اعضای این خانواده قرار داد تا در پرتو این تدابیر و برنامه ها صنعت گردشگری از جایگاه رفیع و شایسته ای برخوردار شود.

 

معاون گردشگری تصریح کرد: جذب گردشگر خارجی، ساماندهی گردشگری داخلی و توسعه فناوری اطلاعات و گردشگری سه راهبرد اتخاذ شده در حوزه گردشگری است که بیان کننده نگاه و چشم انداز مدیران ارشد تصمیم گیر در این حوزه برای ارتقای شاخص های کمی و کیفی است.

 

رحمانی موحد افزود: مجموعه اقدامات و برنامه های یک سال گذشته در حوزه گردشگری در چهارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری و همراه با شعار سال 93 یعنی اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نشانگر تلاش و اهتمام جمعی برای دست یابی به اهداف مشخص شده در بخش های ساختارسازی مناسب و منطقی، توسعه زیرساخت ها، آموزش، ارتقای مشارکت بخشی به فعالان و بخش خصوصی، توسعه همکاری های فرابخشی و توجه به پژوهش و تولید علم در این صنعت بوده است.

 

وی یادآور شد: استقرار نظام برنامه محور مبتنی بر اهداف کلان و سیاست های فرا و بالادستی، بازنگری ساختار و تشکیلات معاونت گردشگری، مطالعه و شناسایی مسیرها و مقاصد گردشگری، تعریف علمی و هدف گذاری رویدادها و جشنواره ها، ساماندهی فرآیندها در سه سطح محلی، استانی و ملی، تصویب و تشکیل ستاد مرکزی، هماهنگی خدمات صنعت کشور، راه اندازی سایت اطلاع رسانی خانه مسافر، اجرایی نمودن طرح ایجاد نمایندگی های اطلاع رسانی در خارج از کشور، راه اندازی استودیو رادیویی سفر و گردشگری و برقراری تعامل سازنده و برنامه محور در حوزه اطلاع رسانی از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

 

رحمانی موحد با بیان اینکه شعار سال 2014 روز جهانی جهانگردی "گردشگری و توسعه جوامع" است، تصریح کرد: این شعار بر قدرت گردشگری در توانمندسازی مردم و ایجاد مهارت برای نیل به تغییرات در جوامع بومی خود تمرکز دارد.

 

وی اظهار داشت: توسعه پایدار گردشگری، وحدت فرهنگی و اتحاد اجتماعی جوامع را تضمین، کیفیت محیط زیست را حفظ و تجربه ارزشمندی را برای گردشگران فراهم می کند و به گونه ای مدیریت می شود که باعث حمایت از نسل های آینده شود.

 

رحمانی موحد خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری که از نظر اقتصادی کارآمد و حافظ منابع و منافع می باشد در سرلوحه خود دوستی و تلطیف قلوب را قرار داده تا بتواند موجب پیام رسانی فرهنگی، تولید ثروت ملی، افزایش رفاه عمومی و توسعه اشتغال را به همراه داشته باشد.

 

وی اضافه کرد: جهت گیری بزرگداشت روز جهانی گردشگری در سال 93 با عنوان دوست گردشگر، دوست فردا و با هدف ایجاد حفظ همدلی میان همه ایرانیان و برقراری رابطه میان محبت و گردشگری انتخاب شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 405276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha