رییس ستاد عتبات عالیات استان مرکزی منصوب شد

طی حکمی از سوی رییس ستاد عتبات عالیات کشور هوشنگ بازوند، به عنوان رییس ستاد عتبات عالیات استان مرکزی منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حسن پلارک، رییس ستاد عتبات عالیات کشور در دومین جلسه شورای اداری استان که (17 اردیبهشت) در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: هر چه داریم به برکت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که باید ادامه دهنده راه این بزرگواران باشیم.


وی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات یک نهاد مردمی است اما با نظارت صددرصد مسوولان نظام اداره می شود.


سردار پلارک با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات دو هدف عمده را برعهده دارد، افزود: یکی از این اهداف ، مسئولیت جذب نذورات مردم در جهت بازسازی عتبات و سازماندهی کمک های مردمی است.

 

وی ضمن تقدیر از استان مرکزی در همکاری و همراهی با عتبات عالیات ادامه داد: استان مرکزی یکی از استان هایی است که در همه پروژه های عتبات عالیات مشارکت خوبی داشته است.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ملت ایران ارادت خاصی به ائمه اطهار(ع) دارند، خاطر نشان کرد: ایران مدیریت اجرای 25 هزار میلیارد ریال پروژه در عتبات عالیات را بر عهده دارد.

پلارک در ادامه ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در عتبات عالیات گفت: آثار هنری ساخته شده به دست هنرمندان ایرانی در دوران مختلف در ابنیه عتبات عالیات، منشا افتخار ایران اسلامی است که باید این آثار ارزشمند نگهداری شوند.


وی با بیان اینکه این ستاد از سال 81 تاکنون در سایه حمایت های مالی و معنوی دولت و مردم توانسته در سه مرحله غبار روبی و پاکسازی حرم های مطهر، بازسازی ابنیه مطهر و توسعه ابنیه فعالیت کند، اضافه کرد: استفاده از طرح های علمی دانشگاهی برای توسعه اماکن متبرکه در عتبات عالیات محور فعالیت های این ستاد است و بازسازی ایوان نجف، اجرای طرح توسعه حرم علوی، احداث ساختمان سیدالشهدا(ع) در کربلا در شش طبقه و زیربنای 14 هزار مترمربع که در 13 رجب امسال بهره برداری می شود، نمونه ای از این طرح ها است.

 

پلارک در بخش دیگری از سخنانش به ساخت بیمارستان امام سجاد(ع) در کربلا اشاره کرد و گفت: این بیمارستان در حال حاضر در حال تجهیز است.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در بخش دیگری از سخنانش به طرح جامع حرم ها و بازسازی فضای بین الحرمین اشاره کرد و افزود: ساخت و ترفیع گنبد حرم سیدالشهدا (ع) در دست انجام است.

 

وی در ادامه به نقش استان مرکزی در طرح های بازسازی عتبات عالیات و مشارکت فعالانه مردم این استان در این طرح ها اشاره کرد و گفت: کارگاه ساخت ضریح مطهر حرم ابراهیم مجاب(ع)در اراک مستقر است.

 

در این نشست 'هوشنگ بازوند' به عنوان رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان مرکزی معرفی و از خدمات ' محمد حسن آصفری' رییس سابق عتبات عالیات استان مرکزی تقدیر شد.

 


پایان پیام/

کد خبر 130367

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha