اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان لرستانی

مدیرکل آموزش وپرورش لرستان از برگزاری طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،علی ماکنعلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان امروز (20اردیبهشت) درجلسه آموزش ابتدایی این استان گفت: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان، در بدو ورود به دبستان از 20 خرداد ماه سال جاری در استان اجرایی می شود.


وی افزود: در راستای اجرای این طرح، قریب 30 هزار نوآموز، بدو ورود به دبستان استان لرستان معاینه خواهند شد.


مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه اجرای این طرح در تمامی مناطق شهری و روستایی الزامی است، خاطرنشان کرد: نو آموزان، توسط پزشکان متخصص مورد سنجش بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی قرار می گیرند.


ماکنعلی اظهار داشت: پیشگیری از افت تحصیلی و تامین بهداشت روانی خانواده، هدایت آموزشی، آگاهی والدین از وضعیت فرزندشان و دسترسی به اطلاعات در زمینه وضعیت بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی نوآموزان بدو ورود به دبستان از اهداف طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان است.

 

وی با اشاره به شرایط ثبت نام ورودی های پایه اول دبستان، عنوان کرد: ثبت نام ورودی های پایه اول دبستان به صورت مشروط از اول اردیبهشت و تا پایان اردیبهشت ماه جاری در دبستان های استان ادامه دارد.


ماکنعلی با بیان اینکه برنامه ریزی ها در جهت اجرای خوب طرح سنجش انجام شده است، بیان کرد: برای ارزیابی هر کودک جهت اجرای این طرح در مرحله مقدماتی 65 هزار ریال دریافت می‌ شود.


پایان پیام/

 

کد خبر 131269

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha