اجرای طرح پزشک خانواده، تضمین کننده سلامت آینده جامعه است

استاندار خراسان شمالی در جلسه ستاد راهبردی اجرای طرح سلامت خانواده شهری، اجرای این طرح را کاری بزرگ و تضمین کننده سلامت آینده جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، مهندس ابوطالب شفقت، استاندار خراسان شمالی (21 خرداد) در جلسه ستاد راهبردی اجرای طرح سلامت خانواده شهری که با حضور فرمانداران و جمعی از مدیران دستگاه های مربوطه در سالن شماره 2 استانداری برگزار شد، اجرای این طرح را کاری بزرگ و تضمین کننده سلامت آینده جامعه عنوان کرد.


وی این طرح را موجب تحول در جامعه خواند و تأکید کرد: برای استقبال و همکاری بیشتر مردم باید آموزش های لازم ارائه شود.

 

وی در این راستا اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی، پزشکان و مردم سه گروه مؤثر در اجرای این طرح هستند که باید زبان مشترک و تفاهم لازم را داشته باشند.

 

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی، آمادگی پزشکان و استقبال آنها از این طرح را رمز موفقیت این مهم دانست و گفت: ضرورت دارد دانشگاه علوم پزشکی جلسات تخصصی برای آنها برگزار کند.


شفقت ادامه داد: صدا و سیما برای تشویق و هدایت مردم جهت اجرای این طرح باید در کنار پخش اخبار مصاحبه ها، برنامه تهیه و پخش کند.


وی اضافه کرد: با توجه به حجم گسترده استفاده مردم استان از رادیو و تأثیرگذاری آن این رسانه ملی می تواند نقش اساسی در اجرای این طرح داشته باشد.


دکتر محمدرضا مجدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی نیز دراین جلسه گفت: در حال حاضر حدود 55 درصد هزینه درمان توسط خود مردم تأمین می شود که در پایان برنامه 5 ساله باید به 30درصد برسد.

 

وی  ادامه داد:طرح پزشک خانوده هم اکنون در شهرهای زیر 20 هزارنفر جمعیت و روستاها اجرا می شود و قرار است امسال در شهرهای بالای 20هزار نفر شامل بجنورد،شیروان و اسفراین نیز اجرا می شود.


مجدی خاطر نشان کرد:در طرح سلامت خانواده تمام خانوارهای شهری با تشکیل پروژه و ثبت نام برای خانواده خود پزشک تعیین می کنند که درمان کاملاً رایگان است و درصورت ارجاع به پزشک خانواده 10 درصد ویزیت پرداخت می شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 140747

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha