اختتامیه نخستین نمایشگاه عکس منطقه ای " خانواده و معنویت " برگزار شد

اختتامیه نخستین نمایشگاه عکس منطقه ای " خانواده و معنویت " به همت حوزه هنری استان اردبیل در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری فدک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، ساسان ناطق، رئیس حوزه هنری استان اردبیل، صبح امروز ( 29 خرداد) در این مراسم اظهار داشت: عکاسی هنری است که توجه مارا به یک نقطه جلب می کند و زیبایی را نشان می دهد.


وی افزود: ما در زندگی روزمره از کنار بعضی مسائل به راحتی عبور می کنیم و این هنر عکاسی است که توجه ما را به این مسائل معطوف می سازد و با جلب توجه نگاه ما، زندگی را زیباتر نشان می دهد.


ناطق با بیان اینکه 300 عکس از 60 نفر عکاس به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، بیان داشت: از این تعداد 35 عکس از 23 عکاس برای بازدید عموم انتخاب شده که علاقمندان می توانند تا 31 خرداد ماه از این عکس ها در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری فدک بازدید کنند.


رئیس حوزه هنری استان اردبیل با بیان اینکه در این جشنواره منطقه ای استان های گیلان، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل شرکت کرده اند، تصریح کرد: داوری این جشنواره را آقایان داور علایی، حسین فاطمی و اکبر مداحی گیوی بر عهده داشتند.


وی با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره در اسفند ماه 1390 اعلام شده بود، گفت: قرار بود اختتامیه این جشنواره در اردیبهشت ماه برگزار شود که بدلیل تقاضای استان ها برای تمدید مهلت این جشنواره، اختتامیه به اواخر خرداد ماه موکول شد.


ناطق اضافه کرد: این جشنواره برای اولین بار است که با محوریت خانواده و نقش معنویت در آن در شمالغرب کشور برگزار می شود و قدم مثبتی برای نشان دادن نقش تاثیرگذار معنویت در زندگی است و به یقین اگر فرزند یک خانواده با معنویت عجین شود، از بسیاری تعارضات و مشکلاتی که امروزه جوامع با آن درگیر هستند، روبه رو نخواهد شد و در صورت روبه رو شدن نیز به راحتی حل خواهد کرد.


رئیس حوزه هنری استان اردبیل اظهار داشت: حوزه هنری استان اردبیل با انگیزه کشف استعدادهای جوان و نهفته در کنار احترام به پیشکسوتان می خواهد با کنار هم قرار دان هنرمندان پیشکسوت و تازه کار در راستای انتقال تکنیک و تجربه و اعتلای هنرهای ایرانی قدمی بردارد.


لازم به ذکر است؛ نفرات اول، دوم و سوم جشنواره به همراه 2 عکاس تشویقی طی مراسمی در مورخه 31 خرداد 91 تجلیل می شوند.


پایان پیام/
 

کد خبر 143067

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha