نتایج قطعی مرحله دوم انتخابات مجلس ملی فرانسه مشخص شد

نتایج قطعی مرحله دوم انتخابات مجلس ملی فرانسه که ظرف روز یکشنبه گذشته درخاک فرانسه و بخشی هایی از اراضی ماورای بحار این کشور برگزار شد، از سوی وزارت کشور مسوول برگزاری انتخابات اعلام شد.

به گزارش خبرگزازی شبستان به نقل از بیانیه وزارت کشور فرانسه در این زمینه حاکی است که حزب سوسیالیست حاکم همراه احزاب متحد خود، 314 کرسی از 577 کرسی مجلس آتی را بدست آورده است.

براساس این نتیجه، حزب سوسیالیست 280، چپ متفرقه 22 کرسی و چپ افراطی 12 کرسی را به خود تخصیص دادند تا بدین طریق این حزب حائز حداکثر مطلق کرسی ها شود.

براساس اعلام وزارت کشور فرانسه، حزب راست"او ام پ" (حاکم سابق) همراه احزاب متحد راست خود نیز 229 کرسی کسب کرد که 194 کرسی به حزب اوام پ، 14 کرسی به حزب"میانه جدید" و احزاب میانه رو متقرقه ، 15 کرسی به راست متفرقه و پنج کرسی نیز به راست رادیکال به رهبری " ژان لویی بورلو" وزیر محیط زیست اسبق تخصیص یافت.

این درحالی است که او ام پ در مجلس ملی کنونی که عمر آن فردا (سه شنبه) پایان می یابد، 320 کرسی در اختیار دارد.

براین اساس، حزب 'اروپ اکولوژی و سبز فرانسه ' نیز حائز 17 کرسی از مجلس جدید شده است.

"جبهه چپ" 10 کرسی ، "جبهه ملی راست افراطی" به رهبری "مارین لوپن" سه کرسی که موفقیتی برای این حزب است، حزب "مودم" به رهبری "فرانسوا بایرو" که خود نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و مجلس ملی سال 2012 را به رقبا واگذار کرد، دوکرسی و حزب استقلال طلب "مارتینیک" دو کرسی را به خود اختصاص دادند.
پایان پیام/

کد خبر 143085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha