حضور نابغه حفظ ایران در مسابقات بین المللی قرآن کریم

حافظ 14 ساله گفت: حفظ قرآن بسیار ارزشمند است ولی باید متوجه باشیم که حفظ قرآن مقدمه برای عمل به دستورات و احکام آن است.

محمد مهدی حقگویان، حافظ 14 ساله نابغه ایرانی به خبرنگار شبستان گفت: حفظ کل قرآن به 62 روش تلاوت از افتخارات اینجانب در حفظ قرآن بوده که در همین راستا از سوی برخی از کشورهای اسلامی به عناوینی همچون طفل الموهب اعطا شده است.
وی با اشاره به موفقیت اخیر در کنکور کارشناسی ارشد در رشته علوم قرآن و حدیث افزود: امسال در سن 14 سالگی موفق به حضور در کلاس های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه شدم.
حق گویان با اشاره به وجود تعداد کم حفاظ در کشور خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات رهبر کبیر مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ این تعداد به حمد الله رو به افزایش است.
 

وی با اشاره به نقش مثبت حفظ قرآن به چندین روش بر جوانان و مستعدین حفظ قرآن اظهار کرد:حفظ قرآن به روش های گوناگون به قدری موثر است که برخی از نوجوانان با شنیدن آن ترغیب به حفظ کل می شوند.
حق گویان با اشاره به حفظ قرآن به عنوان هدف ابتدایی برای رسیدن به هدف مهم تر افزود:حفظ قرآن بسیار ارزشمند است ولی باید متوجه باشیم که حفظ قرآن مقدمه برای عمل به دستورات و احکام آن است.
وی با اشاره به حفظ قرآن به عنوان یکی از راه های آشنایی و انس با کلام وحی تصریح کرد: قرآن برای حفظ و قرائت کردن نازل نشده بلکه قرآن برای عمل کردن به دستوراتش از سوی خداوند متعال برای سعادت زندگی بشر فرستاده شده است.
 

حق گویان با اشاره به یکی از دستورات موکد قرآن بر نیکی به پدر و مادر افزود: بعد از پرستش خداوند در قرآن نیکی به پدر و مادر از بالاترین درجه اهمیت برخودار است و به قدری این موضوع مهم است که قرآن می فرماید: حتی به آنان اف هم نگویید.
وی عنوان کرد: بزرگی درخواست دیدار خداوند را طلب کرد و بعد از چندی در خواب به وی الهام شد که تو خدا را نمی توانی ببنینی ولی نگاه به مادرت به منزله نگاه به خدا بوده و مادرت رب کوچک تو است.
حق گویان با اشاره به سرچشمه گرفتن تمام مشکلات بشریت از حب به دنیا خاطر نشان کرد:حب دنیا نداشته باشید که همه بدی ها از دل بستن به اموال دنیایی است. زیرا این دنیا با تمام زیبایی هایش فانی بوده و زندگی اصلی در آخرت شروع می شود.
 

حقگویان با اشاره به اساتید قرآن در رسیدن به چنین درجه ای از حفظ عنوان کرد: مهمترین دلیل پیشرفت من وجود اساتید بزرگ قرآن همچون حاتم رجبی، میریحیی، حجت الاسلام موسوی درچه ای، معتذ آقایی و رضا باقری بوده که من از محضر این اساتید بهره برده ام.
پایان پیام/
 

کد خبر 144186

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha