کیفیت مسابقات قرآن را به کمیت آن نفروشیم

قاری بین المللی قرآن ایران با اشاره به افزایش نقاط مثبت مسابقات امسال گفت: باید دقت کرد در انتخاب متسابقین کیفیت آنان از کمیتشان بهتر باشد.

منصور قصری زاده، قاری بین المللی قرآن در کشور مالزی با اشاره به ارتقای سطح کیفی مسابقات قرآن امسال به خبرنگار شبستان گفت: هم افزایی و همکاری مجریان برگزاری چنین مسابقاتی در راستای برگزاری مطلوب آن سال به سال بهتر شده و نقاط ضعف را می پوشاند.
وی با اشاره با به برخی از مسائل کوچک در پخش این مسابقات در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران افزود: ارتباط مستقیم این رقابت ها و پخش مستقیم آن از شبکه قرآن سیما از مزایای این دوره بوده ولی عدم اعلام نام قاری یا حافظ در حین تلاوت موجب شده تا مخاطبین امکان شناختن آنان را نداشته باشند.


قاری بین المللی قرآن با اشاره به عدم پوشش کامل مسابقات قرآن در شبکه رادیویی قرآن تصریح کرد: در راستای هرچه مطلوب برگزاری این چنین مسابقاتی اننظار می رفت تا شبکه رادیویی قرآن امکان پشتیبانی و پخش زنده رقابت شرکت کنندگان در چنین رویداد مهمی را ایجاد می کرد.
وی با اشاره به حضور قاریان و حافظان با قابلیت های فنی کمتر خاطر نشان کرد: اگر شرکت متسابقین صرفا با هدف انتقال فرهنگ و ایجاد اتحاد میان کشور های مسلمان و غیر مسلمان بوده بسیار قابل تقدیر است ولی هدف مسابقات قرائت و حفظ چیز دیگری است.
وی با اشاره به لزوم برگزاری هرچه گرمتر مسابقات بین المللی قرآن اظهار کرد: باید متسابقین دارای قابلیت های فنی بالایی باشند تا بینندگان با شنیدن تلاوت آنها احساس رقابت کنند نه آنکه از پیش نتایج قابل حدس باشد.
قاری بین المللی با اشاره به اجرای موفق سه مرحله ای شدن قرائت ها در راستای بالا بردن رقابت متسابقین عنوان کرد: سه مرحله شدن رقابت ها موجب می شود تا شرکت کنندگان با فاصله کمتر به رقابت بپردازند که از طرفی آتش رقابت مسابقات گرمتر شده ولی کار داوران در هر مرحله سخت تر و با دقت نظر بیشتر انجام می گیرد.


وی با اشاره لزوم دقت در انتخاب شرکت کنندگان از سوی رایزنی های فرهنگی اظهار کرد: رایزنی های فرهنگی ما باید افراد گلچین شده و منتتخب کشور های جهان برای حضور در چنین رخداد جهانی یعنی مسابقات قرآن برگزینند.
قصری زاده با اشاره به یکی از راهکارهای موجود برای ارتقای بیش از پیش سطح فنی شرکت کنندگان خاطر نشان کرد: می توان این مسابقات را با حضور کاروان هایی در قالب قاریان و حافظان از چند کشور مطرح برگزار کرد تا بهترین های چند کشور با هم به رقابت بپردازند.
وی با اشاره به تحول در اجرای مسابقات از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: یکی از نقاط مثبت این دوره از مسابقات توجه و تکریم پیشکسوتان جامعه قرآنی بود که از سوی سازمان اوقاف برگزار شد که بسیار قابل تقدیر بوده و ارزشمند است.
قاری بین المللی با اشاره به سختی های بسیار در حوزه اجرایی چنین رویداد های بزرگ عنوان کرد: استفاده از نظرات کارشناسی برخی از قاریان در برگزاری این مسابقات بسیار راه گشا بوده که باید از زحمات مسئولان برگزار کننده همچون حجت الاسلام مجحمدی، یاراحمدی و شرفخانی کمال تشکر را داشت.
پایان پیام/
 

کد خبر 144190

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha