اجرای طرح سلامت دریا و شناگاه های تابستانی در سواحل آستارا

شهردار شهر مرزی بندر آستارا از دایر شدن طرح سلامت دریا و شناگاه های تابستانی پس از دو سال وقفه در سواحل این شهر خبر داد.

مهندس علی کوهی، شهردار آستارا در مصاحبه با خبرنگار شبستان با اشاره به دور بودن طرح های سالم سازی صدف و لوندویل از مرکز شهر آستارا، اظهار کرد: شهرداری آستارا از دو سال قبل در تلاش بود تا مرکز سلامت دریا در سواحل مرکزی شهر را ایجاد کند که این هدف در سال جاری عملیاتی شد.

 

وی با بیان اینکه مکان طرح سلامت دریا در داخل شهر در ضلع شرقی بازار ساحلی و بلوار سفیر امید قرار گرفته است، افزود: مراحل اولیه ایجاد طرح سلامت دریا و شناگاه های تابستانی با حمایت استاندار گیلان و فرمانداری شهرستان با اختصاص اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال از سوی اداره کل میراث فرهنگی و صتایع گردشگری استان در حال اجرا است.

 

کوهی تصریح کرد: شهرداری شهر مرزی آستارا برای تکمیل فاز اول این طرح دو میلیارد ریال هزینه خواهد کرد.

 

شهردار آستارا زمان آغاز مرحله بهره برداری از طرح سلامت دریای شهر را ابتدای تیرماه امسال عنوان کرد و گفت: در جهت آسایش و امنیت مسافران و شهروندان، این طرح با دارا بودن امکانات به صورت دائمی در سواحل محدوده بلوار سفیر امید فعال خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: این طرح سالم سازی در زمینی به مساحت شش هکتار اجرا می شود و از محدوده نوار ساحلی نیز به طول 600 متر برای جدا کردن محل شنا بانوان و مردان حصار کشی خواهد شد.

 

شهردار شهر آستارا با بیان اینکه در طرح سالم سازی شش دهنه سرویس بهداشتی و هشت عدد دوش برای استحمام به صورت مجزا برای بانوان و آقایان احداث خواهد شد، خاطر نشان کرد: ایجاد سرویس بهداشتی عمومی و نماز خانه به مساحت یکصد متر مربع برای مردان و زنان از دیگر امکانات در نظر گرفته شده در این طرح است.

 

کوهی گفت: در داخل این طرح، برای استقرار نیروهای انتظامی، ناجیان غریق، همیاران پلیس، نیروهای اورژانس و هلال احمر، بخش مدیریت طرح ساختمانی به مساحت 150 متر مربع احداث می شود.

 

 

پایان پیام/

کد خبر 144358

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha