تغییر نگاه اهل سنت نسبت به ایران و شیعه از برکات فعالیت های قرآنی

عضو بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره با اشاره به فعالیت های گسترده بعثه در سرزمین وحی گفت: تشرف بسیاری از پیروان اهل سنت به مذهب تشیع و تغییر نگاه برادران اهل سنت نسبت به ایران وشیعه ازبرکات این فعالیت هاست.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شیخ، عضو بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره درباره برنامه های قرآنی پیش بینی شده برای زائران حرم نبوی به خبرنگار اعزامی شبستان گفت: بعثه مقام معظم رهبری مستقر در مکه مکرمه و مدینه منوره در کنار سایر برنامه های فرهنگی ویژه زائران، همواره اجرای طرح های قرآنی را در دستور کار دارد.

وی اظهار کرد: تلاوت قاریان ممتاز و بین المللی، تشکیل حلقه های قرآنی در چادر دوم مدینه النبی (ص)و طبقه دوم مسجدالحرام روبه روی ناودان طلا و برگزاری محافل انس با کتاب الهی همراه با قرائت ادعیه پرفیض کمیل و ندبه به ویژه در مناسبت های مذهبی از مهمترین این برنامه ها به شمار می رود.

 

حجت الاسلام شیخ تصریح کرد: تصحیح قرائت قرآن زائران در هتل های محل استقرار بعثه رهبر معظم انقلاب، قرائت آیات وحی پیش از اذان ظهر و مغرب، ارائه مشاوره های قرآنی به زائران سرزمین وحی، تشویق زائران و برنامه ریزی برای مشارکت آنها در جزء خوانی مصحف شریف و نیز انجام ختم های متعدد صلوات که شامل صدها ختم قرآن و میلیون ها ختم صلوات می شود نیز از دیگر برنامه های قرآنی بعثه در سرزمین وحی محسوی می شود.

 

عضو بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره با اشاره به برپایی محافل انس با آیات وحی با حضور قاریان و حافظان ایرانی و غیرایرانی ابراز کرد: این برنامه های متنوع دارای اثرات و برکات فراوانی است که اشاره به آنها در یک مصاحبه جای نمی گیرد.

 

وی تاکید کرد: تشرف زائران حرم الهی به مذهب برحق تشیع درپی تلاوت قاریان ایرانی در طبقه دوم مسجدالحرام که تشرف یک بانوی بلژیکی از نمونه های آن به شمار می رود، جذن زائران دیگر کشورها به حلقه های قرآنی تشکیل شده در مکه و مدینه توسط قاریان و حافظان ایرانی و اهدای قرآن به آنها از جمله برکاتی است که می توان برای این فعالیت ها برشمرد.

 

حجت الاسلام شیخ ادامه داد: برقراری تعاملات مثبت با خطاطان جزیره العرب شامل خطاطان جهانی و نیز خطاطان پرده کعبه نیز از دیگر ابعاد فعالیت های قرآنی بعثه رهبری در سرزمین وحی است.

 

وی خاطرنشان کرد: برچایی محافل باشکوه قرآنی با حضور چهره های ممتاز در میان اهل سنت که تاثیرات و برکات بسیار همچون تغییر نظر آنها نسبت به تشیع و ایارن داشته است نیز از دیگر فعالیت های قرآنی بعثه در سرزمین وحی محسوب می شود.

 

شایان ذکر است، کاروان فعالان قرآنی تا روز پنجشنبه، هشتم تیرماه در هتل مبارک الذهبی مدینه منوره مسنقر است و پس از آن به مکه مکرمه مشرف می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 145448

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha