اجرای بیش از 300 برنامه فرهنگی در همدان

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان همدان گفت: 313 برنامه متنوع ورزشی، فرهنگی و هنری در استان همدان به مناسبت هفته جوان برگزار می شود.

عبدی افتخاری، دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان همدان با بیان اینکه بیش از 300 برنامه فرهنگی در همدان برگزار می شود، به خبرنگار شبستان گفت: این برنامه ها به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) از ( 9 تا 14 تیر) سال جاری در استان همدان برگزار می شود.
 

وی با اشاره به جشنواره حضرت علی اکبر(ع) در همدان، افزود: از سال 1385روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) به عنوان روز جوان نامگذاری شده است و امسال هم بنا به پیش بینی های صورت گرفته از روز نهم تا چهاردهم تیر ماه جاری اقدامات اجرایی را برای این ایام طراحی کرده ایم.
 

وی، هدف از برگزاری هفته جوان را معرفی جوان شایسته طراز اول اسلام با توجه به ابعاد شخصیتی حضرت علی اکبر(ع) دانست و گفت: تقویت امید، نشاط ایمان و خودباوری، عفت، هویت، حیا و غیرت جوان مسلمان ایرانی، معرفی شخصیت های متعالی و ارائه الگوهای شایسته برای جوان امروز، اهتمام به ترویج و تبیین دیدگاه های مقام معظم رهبری در حوزه جوانان و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه جوانان از دیگر اهداف این برنامه است.
 

وی ادامه داد: فرهنگ سازی این روز به عنوان روز جوان در دستور کار قرار گرفته و این امر بعد از چند سال به صورت ویژه نهادینه شده و معرفی دستاوردها و برنامه های امور جوانان و برترین های جوانان نیز باید مد نظر قرار گیرد.
 

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان همدان افزود: در همایش برنامه های گرامیداشت هفته جوان تمامی دستگاه های مرتبط با جوانان حضوری فعال خواهند داشت و تعامل خوبی در ادارات و دستگاههای استان در زمینه امور جوانان وجود دارد و همکاری خوبی از سوی آنان ایجاد شده است.
 

افتخاری اظهار داشت: برگزاری برنامه های ویژه بزرگداشت روز جوان در قالب همایش و نشست ها، دیدار و تجلیل از خانواده های شهدای جوان دستگاه های اجرایی، تقدیر از سازمان های مردم نهاد جوانان فعال، برگزاری نشست های تخصصی با جوان یاوران به خصوص حوزه فرهنگ هنر، برگزاری اردوهای گردشگری، برگزاری حلقه های گفتگوی جوان پیرامون محورهای ازدواج توسعه اقتصادی مشارکت اجتماعی توسعه فرهنگی رشد علمی صنعتی از برنامه های اجرایی در این هفته است.
 

وی خاطرنشان کرد: در شب میلاد حضرت علی اکبر (ع) با همکاری هیات های های مذهبی جوانان به طور همزمان در 10 نقطه شهر جشنی با حضور جوانان همدانی برگزار می شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 146855

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha