ارائه آثار هنرمندان جوان در موزه مفاخر به مناسبت هفته جوان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از نمایش آثار هنرمندان جوان استان مرکزی در موزه مفاخر این استان در هفته جوان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سیدمحمد حسینی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی (20 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و هفته جوان به تشریح برنامه های این هفته پرداخت و گفت: برپایی نمایشگاه آشنایی با عملکرد نهادها و سازمان‌های دولتی و تشکل‌های غیر‌دولتی فعال در امور جوانان، ﺑﺮﮔﺰاری نخستین ﻧﺸﺴﺖ ﺟﻮان ﺑﺎ ﻣﻮﺿﻮع ﺗﻮﺻﯿﻒ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺣﻀﺮت ﻋﻠﯽ اﮐﺒﺮ (ع) در محضر یک طلبه جوان در این هفته با همکاری این اداره کل با سایر دستگاه های متولی برگزار می شود.


ویﺗﺠﻠﯿﻞ از ﺳﻤﻦ‌ﻫﺎی ﺟﻮان ﻓﻌﺎل و ﺑﺮﺗﺮ اﺳﺘﺎن در حوزه میراث فرهنگی و دیدار ﺳﻤﻦﻫﺎی ﺟﻮان ﺑﺎ خانواده ﻣﻌﻈﻢ ﺷﻬﺪا را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته دانست.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی انجام تبلیغات محیطی به مناسبت هفته جوان، درج فرمایشات مقام معظم رهبری درباره جوانان در مکاتبات اداری، دﯾﺪار ﺟﻮاﻧﺎن ﺑﺮﺗﺮ سمن‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد و حامیان میراث فرهنگی ﺑﺎ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه وﻟﯽ‌ﻓﻘﯿﻪ در اﺳﺘﺎن و همکاری در برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان ورزش و جوانان برتر را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.


این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان به ﺗﺠﻠﯿﻞ از ﮐﺎرﻣﻨﺪان ﻣﻮﻓﻖ خانواده‌های شهدای ﺟﻮان اداره‌کل اشاره کرد و ادامه داد: توزﯾﻊ ﺑﺴﺘﻪ‌ﻫﺎی ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ارسالی از ﺗﻬﺮان در ﻫﻔﺘﻪ ﺟﻮان، ﺗﺨﻔﯿﻒ بهای بلیط بازدید از موزه‌ها و مراکز تاریخی ﺑﻪ ﺟﻮاﻧﺎن ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﮐﻨﻨﺪه، برگزاری ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ ﮐﺘﺎﺑﺨﻮاﻧﯽ به مناﺳﺒﺖ ﻫﻔﺘﻪ ﺟﻮان ویژه کارکنان جوان از دیگر برنامه های این هفته است.


حسینی همچنین به ارسال ﭘﯿﺎﻣﮏ ﺗﺒﺮﯾﮏ روز ﺟﻮان، برپایی مسابقات فرهنگی با موضوع جوان در موزه‌های سراسر استان و کمک به تقویت روابط تشکل‌های غیر‌دولتی جوانان در موضوعات مهم فرهنگی و اجتماعی متولی امور جوانان در استان نیز اشاره کرد وگفت: اینها نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته جوان در استان مرکزی است.


وی توسعه کارگاه‌های آموزش صنایع دستی، مربی فنی و لیدر تورهای داخلی و خارجی و دایر کردن نمایشگاه از آثار هنرمندان جوان در موزه مفاخر و نگارخانه استاد واشقانی فراهانی را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این هفته عنوان کرد.


این مقام مسئول توجه به جوانان را ضروری دانست و ادامه داد: جوانان امروز آینده سازان ایران اسلامی هستند و باید در بخش های مختلف مورد حمایت مدیران و مسئولان جامعه قرار گیردند.


پایان پیام/

کد خبر 374966

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha