برگزاری 1443 برنامه در هفته جوان

خبرگزاری شبستان: دبیر ستاد هفته جوان از برگزاری 1443 برنامه در هفته جوان خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبستان، محمد حسنی، دبیر ستاد هفته جوان، امروز ( 10 خرداد) در نشست خبری اعلام برنامه‌های این هفته با بیان اینکه برنامه‌های استانی از یک همایش بزرگ در استان‌ها تا برگزاری یک مسابقه در شهرستان‌ها را شامل می‌شود، گفت: به دلیل جایگاه ملی دستگاه‌ها عمدتا برنامه آنها سراسری و ملی است.

 

وی با بیان اینکه در مجموع 1443 مورد برنامه در سطح استان‌ها برای هفته جوان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: جشنواره حضرت علی اکبر (ع) در سطح استان‌ها به علاوه برنامه‌هایی تحت عنوان تقدیر و تکریم از جوانان برتر در موضوعات مختلف از دیگر برنامه‌های ما در هفته جوان است.

 

حسنی با بیان اینکه 26 دستگاه عضو ستاد ملی هفته جوان هستند، تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، کمیته امداد، سازمان صدا و سیما، معاونت امور ساماندهی وزارت ورزش از جمله اعضای ستاد ساماندهی هفته جوان هستند.

 

دبیر ستاد هفته جوان 67 مورد همایش موضوعی در مورد جوانان، 153 پرسش و پاسخ در مورد جوانان، 30 مورد رونمایی از پروژه‌های عمرانی، 62 مورد برنامه‌های رسانه‌ای، 23 مورد برگزاری نمایشگاه، 28 مورد جلسات مشاوره درمان رایگان، 27 مورد چاپ نشر و کتاب، 365 مورد مسابقه از دیگر برنامه‌های هفته جوان برشمرد.

 

وی افزود: تاکید ما بر این است که در سطح استان‌ها حتی‌الامکان خود جوانان، تشکل‌ها و سمن‌ها ورود پیدا کنند.

 

وی از اختتامیه جشنواره جوان سرباز در 19 خرداد خبر داد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قول داده است در هفته جوان صدور مجوزهای فرهنگی و هنری را انجام دهد.

 

دبیر ستاد هفته جوان اظهار کرد: در مجموع 180 عنوان برنامه را دستگاه‌ها ارایه کردند که از این تعداد 128 عنوان برنامه سراسری و ملی و 53 مورد هم برنامه‌های مصداقی و موردی بوده است.

 

وی همچنین برگزاری 22 عنوان اردوهای آموزشی و تفریحی، سه مورد برنامه‌های اطلاع‌رسانی، بازدید از ابنیه تاریخی، برنامه‌های رادیویی تلویزیونی، تجلیل از جوانان برتر (با توجه به موضوعات و مأموریت‌های هر دستگاه) را از دیگر برنامه‌های هفته جوان برشمرد.

 

وی با اشاره به جشنواره حضرت علی اکبر (ع) اظهار کرد: یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار را بین استان‌ها تقسیم کردیم که 35 میلیون تومان تا 70 میلیون تومان به آنان اختصاص یافت. با توجه به آنکه این جشنواره در استان‌ها با همکاری سمن‌ها برگزار می‌شود، آنان می‌توانند با جذب حامیان مالی به خوبی این جشنواره را در استانهای خود برگزار کنند.

 

حسنی خاطر نشان کرد: 50 درصد از بودجه تخصیص یافته به استان‌ها واریز شده است و قرار است در صورت موفقیت آنها در اجرای برنامه‌ها نیمی دیگر از آن به آنها تخصیص یابد.

 

پایان پیام/

کد خبر 372169

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha