اعلام برنامه های هفته جوان/تخفیف 80 درصدی سینماها در هفته جوان

خبرگزاری شبستان: معاون ساماندهی امور جوانان ضمن تشریح برنامه‌های هفته جوان از برگزاری جشن بزرگ بخشش و تخفیف 80 درصدی سینماها در هفته جوان خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبستان، محمود گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان امروز در نشست خبری با بیان اینکه هفته جوان از 17 خرداد آغاز و تا 23 خرداد ادامه دارد، گفت: 19 خرداد مصادف با 11 شعبان میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) است.

 

وی اظهار کرد: با یک بررسی در تاریخ اسلام به این نتیجه رسیدم که مردم به‌ویژه جوانان در مورد شخصیت حضرت علی اکبر (ع) چیز زیادی نمی‌دانند و تمام اطلاعات انها فقط محدود به روز عاشورا است، بنابراین جوانان ما باید بیش از این از شخصیت بزرگوار این جوان برومند بدانند و همچنین نویسندگان و فعالان حوزه‌های علمی و فرهنگی در مورد فضایل این جوان بیشتر اطلاع‌رسانی کنند.

 

گلزاری با بیان اینکه هفته جوان بیشتر اعلام فعالیت‌ها و نظر دولت و نظام در مورد امور و مشکلات جوانان است، تصریح کرد: ما می‌خواهیم بگوییم که جوانان برای ما مهم هستند و اگر بخواهیم بگوییم با حل مشکلات اقتصادی و معیشتی جوانان، آنها دیگر مشکلی  نخواهند داشت، اشتباه کرده‌ایم. ما نباید حل مشکلات جوانان را محدود به وام ازدواج بدانیم، بنابراین هفته جوان از نظر ما هفته توجه و احترام به جوانان و نشان دادن حساسیت دولت و همه دستگاه‌ها به مشکلات آنها است.

 

معاون ساماندهی و امور جوانان وزارت ورزش با اشاره به نام‌گذاری عناوین روزهای هفته جوان خاطرنشان کرد: به ترتیب  17 خرداد روز امید به آینده‌نگری، 18 خرداد اقتصاد مقاومتی و عزم ملی، 19 خرداد اخلاق و کرامت انسانی، 20 خرداد خانواده و سبک زندگی، 21 خرداد روز فرهنگ و هویت ملی، 22 خرداد روز اعتدال و سرمایه اجتماعی و 23 خرداد روز ولایت و انتظار نام‌گذاری شده است.

 

وی از برگزاری جشن بزرگ بخشش در هفته جوان خبر داد و افزود: این جشن برای نخستین بار با هدف تجلیل از فعالان عرصه بخشش در طول 30 سال در تالار وحدت برگزار می‌شود. در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی سخنرانی می‌کند.

 

وی ادامه داد: با گرفتن جشن بزرگ بخشش ما به جهانیان نشان می‌دهیم ،حکومت اسلامی برخلاف تبلیغ دشمنان، یک حکومت خشونت و درگیری نیست بلکه شیعه ایران با همه عناصر فرهنگی، اسلام رحمت و بخشش است.

 

وی با بیان اینکه در جشن بزرگ بخشش از تابلوی کلینیک کنترل خشم و کلینیک‌های پیشگیری رونمایی خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 30 نفر از افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد به بالا در رشته روانشناسی و مشاوره در حال گذراندن دوره پیشگیری و کنترل خشم هستند، آنان بعد از هفته جوان در دو منطقه تهران کار خود را آغاز می‌کنند، البته قرار است پس از تهران با همکاری شهرداری مشهد کلینیک‌های کنترل خشم در این شهر نیز راه اندازی شود.

 

وی با بیان اینکه اولین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در دولت جدید در 19 خرداد برگزار خواهد شد، گفت: علاوه بر این برنامه‌های هفته جوان در وزارت ورزش، اداره کل وزارت ورزش استان‌ها هم در این هفته فعال خواهند بود و برنامه‌های ویژه‌ای دارند.

 

وی با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها  نیز در هفته جوان برنامه‌های حمایتی در نظر گرفتند، اظهار کرد: مقرر شده است با هزینه خود وزارت ورزش و جوانان مشاوره‌های ازدواج در این هفته 50 درصد تخفیف داشته باشند.

 

وی از تخفیف 80 درصد سینما در 19 خرداد خبر داد و افزود: با همکاری وزارت ورزش و جوانان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش هستیم که استفاده از سینماها در روز 19 خردادماه، روز جوان برای همه مردم با تخفیف ویژه‌ای همراه باشد. به گونه‌ای که مردم از بلیت 5000 تومانی تنها 1000 تومان آن را بپردازند. البته انجام این کار نیازمند تخصیص بیش از یک میلیارد تومان است و تا آخر هفته مشخص می‌شود که آیا این طرح در روز جوان انجام می‌شود یا خیر؟

 

وی همچنین از بازدید رایگان موزه‌های تنوع زیست‌محیطی و بازدید از همه موزه‌ها در هفته جوان خبر داد و افزود: بنیادشهید و امور ایثارگران نیز امکانات ورزشی را به صورت رایگان در اختیار جوانان قرار خواهد داد.

 

وی با بیان اینکه وظیفه معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش کار اجرایی نیست، افزود: بلکه کار ما پی‌گیری امور مشکلات جوانان در دستگاه‌ها است، ما دغدغه‌ها را پی‌گیری می‌کنیم اما اجرایی نمی‌کنیم.

 

وی ادامه داد: ما در برنامه‌های امید و نشاط با نارسایی و کمبود مواجه هستیم که امیدواریم از طریق رسانه‌ها راهکارهای مثبت امید به زندگی را در جوانان ایجاد کنیم.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 372077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha