مسابقه سراسری کتابخوانی ویژه جوانان قزوینی برگزار می‌شود

مدیر سازمان جوانان استان قزوین از برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی ویژه جوانان قزوینی به مناسبت نیمه شعبان و هفته جوان در شهرستان‌های استان خبر داد.

احسان مقدم، مدیر سازمان جوانان استان قزوین به خبرنگار شبستان گفت: مسابقه سراسری کتابخوانی ویژه جوانان قزوینی در هفته جوان و به مناسبت نیمه شعبان، ولادت حضرت حجت(عج) برگزار می‌شود و جوانان می‌توانند کتاب موردنظر و پرسش‌نامه‌ها را برای شرکت در این مسابقه از روابط‌عمومی‌های سازمان جوانان استان قزوین، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و فرمانداری‌ها تهیه کنند.

 

مشاور استاندار قزوین با بیان اینکه این مسابقه با مشارکت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار می‌شود، افزود: کتاب «جرعه‌ای از رحیق انتظار» به صورت رایگان به متقاضیان ارایه می شود و مضمون کتاب مسابقه، نگاهی گذرا به زندگی امام زمان(عج) با رویکرد "چگونگی ورود مادر امام زمان (عج) به بیت امامت و ولایت" است.

 

وی درباره میزان مشارکت در این مسابقه، خاطرنشان کرد: در مجموع 20 هزار جلد کتاب برای مسابقه درنظر گرفته شده است که 10 هزار جلد آن را سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، پنج هزار جلد توسط یک خیر به نام ناصرکیانی و پنج هزار جلد نیز توسط سازمان جوانان تهیه شده است.

 

مقدم در مورد میزان پخش کتاب‌ها نیز اظهار داشت: 10 هزار جلد کتاب که به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تهیه شده در شهر قزوین و 10 هزار جلد دیگر در شهرستان‌های آبیک، البرز، بویین زهرا و تاکستان توزیع می‌شود.

 

وی با بیان اینکه به قید قرعه از برگزیدگان این مسابقه در زمان مناسب تقدیر می شود، تصریح کرد: از 200 نفر از جوانان برگزیده که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین جوایز مسابقه را که "بن خرید کتاب" است تقبل کرده است به همراه لوح، تقدیر به عمل می آید.

 

مقدم، ترغیب و تشویق جوانان قزوینی نسبت به فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از جمله اهداف برگزاری این مسابقه بزرگ عنوان و بیان کرد: سازمان جوانان استان قزوین تلاش دارد تا کتاب جایگاه خود را در سبد خرید خانواده‌ها پیدا کند و فرهنگ مطالعه به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه به ویژه در بین جوانان تثبیت شود.

 

وی زمان آغاز توزیع کتاب‌های این مسابقه را ( 22 تیر ) سال جاری همزمان با ولادت حضرت علی اکبر(ع) اعلام کرد و بیان داشت: زمان پایان مسابقه نیز روز بعد از نیمه شعبان است و جوانان می‌توانند برای دریافت کتاب و پرسشنامه به سازمان جوانان استان، روابط‌عمومی‌های اداره‌کل ارشاد استان قزوین و فرمانداری‌های سراسر استان مراجعه کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 51116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha