برگزاری همایش بزرگ استانی"شعر انتظار" در شهرهای کهگیلویه وبویراحمد

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری جشن و همایش بزرگ استانی"شعر انتظار" به مناسبت اعیاد شعبانیه در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، کرم الله محمدپور، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد، ظهرامروز(14تیر) با اشاره به نقش مثبت ادارات ارشاد شهرستان ها در برگزاری هرچه بهتر برنامه های اعیاد شعبانیه، به خبرنگاران گفت: اداره کل و به تبع آن ادارات ارشاد در شهرستان ها برنامه های مختلفی به این مناسبت مبارک انجام داده اند.

 

وی افزود: به مناسبت گرامیداشت قائم آل محمد(ص) همایش استانی"شعر انتظار" با حضور شاعران مطرح استانی و شهرستانی در دو شهرستان گچساران و دنا برگزار شد.

 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد:همچنین در شهرستان های بویراحمد، چرام، باشت، بهمئی و دیگر شهرستانها و مناطق استان مراسم جشنی با همکاری مردم و با پوشش صدا و سیمای استان برگزار خواهد شد.

 

محمدپور، با اشاره به اینکه دو نگاه به نیمه شعبان در فرهنگ اسلامی و اجتماعی وجود دارد، عنوان کرد:در فرهنگ اسلامی یک نگاه به شب نیمه شعبان وجود دارد و در فرهنگ اجتماعی کنونی نگاهی دیگر؛ پس باید تلاش کنیم این دو نگاه را با هم منطبق کنیم.

 

وی یادآور شد:نگاه کنونی در فضای جامعه ما به شب نیمه شعبان به عنوان یکی از بزرگ ‌ترین اعیاد مذهبی و شب سرور و شادی و شادمانی است.

 

قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: این جشن بزرگ و معنوی را به خوبی می توانیم در سطح کشور و شهرها مشاهده ‌کنیم، اما در فضای روایات و معارف دینی آنچه که در رابطه با شب نیمه شعبان گفته شده فراتر از این مباحث است و می ‌توان گفت بالاترین شب بعد از لیالی شریفه قدر، شب نیمه ‌شعبان است.
 

پایان پیام/

کد خبر 148822

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha