جشن تکلیف دختران عضو در کانون های مساجد قم برگزار شد

جشن تکلیف 400 دختر 9 ساله عضو در کانون های فرهنگی هنری در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

معصومه طباطبایی، مسئول واحد خواهران دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان قم در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهارداشت: در آستانه برگزاری این جشن دوره آموزشی برای دختران 9 ساله عضو در کانون ها به مدت یک ماه برگزار شد.


وی افزود: در این دوره آموزشی (حلقه های معرفت) که با حضور کارشناسان آشنا با روانشناسی کودک در مساجد استان برگزار شد، احکام و مسائل مبتلا به دختران در شرف تکلیف برای شرکت کنندگان بیان شد و اختتامیه این دوره در مراسم جشن تکلیف برگزار شد.


وی تصریح کرد: این جشن به نوعی پیمانی بود که بین دختران تازه مکلف شده و حضرت معصومه (س) بسته شد تا در آینده قدم در مسیر ایشان و اهل بیت (ع) گذاشته و با التزام به حجاب و دستورات اسلام به جایگاه های بلند دست یابند.


لازم به ذکر است، جشن تکلیف 400 دختر 9 ساله عضو در کانون های فعال در مساجد داخل استان و همچنین روستاهای قم با تلاوت قرآن آغاز شد و در ادامه حجت الاسلام مهدی زاده، روانشناس کودک و طراح اسباب بازی های کودکانه به جرای برنامه و سخنرانی برای شرکت کنندگان در این جشن پرداخت.


در پایان جشن نیز دسته گلی به حرم مطهر حضرت معصومه (س) اهدا شد و همچنین دختران 9 ساله شرکت کننده در جشن باشاخه گل هایی که در دست داشتند، ضریح مطهر این بانوی بزرگوار را گلباران کردند.

 

گفتنی است در این جشن هدایایی برای اهدا به دختران تازه مکلف در نظر شده بود که در پایان مراسم به آنها اهدا شد.


پایان پیام/

کد خبر 149232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha