کنگره ملی آذر یزدی برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری دوسالانه کنگره، گفت: سال آینده این کنگره به صورت ملی در شان و منزلت این نویسنده فقید در یزد برپا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، بهرام عبدالحسینی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در نشست برنامه ریزی سومین سالگرد مرحوم آذریزدی از برنامه ریزی گسترده در جهت معرفی ببیشتر از شخصیت و آثار مهدی آذریزدی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری دوسالانه کنگره آذریزدی در دستور کار این اداره کل و دبیرخانه بنیاد آذریزدی است، گفت: سال آینده این کنگره به صورت ملی در شان و منزلت این نویسنده فقید در یزد برپا می شود.


عبدالحسینی گفت: شورای فرهنگ عمومی کشور در آخرین نشست خود سالروز در گذشت آذریزدی(18تیر) را به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری نموده است که در تقویم رسمی کشور ثبت می شود.


وی این اقدام شورای فرهنگ عمومی را یک اقدام روبه جلو در معرفی هرچه بیشتر مهدی آذریزدی اعلام کرد و از عموم علاقه مندان و مسئولان دعوت نمود تا در مراسم سالروز درگذشت این نویسنده فقید در مزار او حضور داشته باشند.

اسدالله شکرانه، مسئول دبیرخانه بنیاد آذریزدی نیز با اشاره به گشایش کتابخانه تخصصی آذریزدی در مجتمع امام علی(ع)اظهار داشت که این کتابخانه با آثارجدید بروز تر خواهد شد.

وی از راه اندازی مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان خبرداد و گفت: این مرکز هم در صورت همکاری دستگاه های اجرایی راه اندازی می شود.

وی جشنواره قصه گویی آذر در سال جاری را دیگر برنامه دبیرخانه بنیاد آذریزدی اعلام کرد.


همچنین در این نشست دیگر دستگاه های فرهنگی استان برنامه های خود را اعلام کردند.

نهاد کتابخانه ها نمایشگاه مکتوب اذریزدی را در کلیه کتابخانه های استان برگزار می نماید.

مسابقه کتابخوانی به صورت اینترنتی و مکتوب با اهداء جوایز نفیس از دیگر برنامه های این نهاد اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، کانون پرورش فکر کودکان هم در مرکز شماره دو خود مسابقات فرهنگی و شعر خوانی برپا می نماید.

حوزه هنری هم سه نمایشنامه و یک مجموعه انیمیشن را در دست آماده دارد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 149250

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha