همایش ملی بزرگداشت مهدی آذر یزدی برگزار می شود

خبرگزاری شبستان:رئیس بنیاد ملی نخبگان یزد گفت : همایش ملی بزرگداشت مهدی آذریزدی اردیبهشت سال آینده در یزد برگزار می گردد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، مصطفی شاه نظری رئیس بنیاد نخبگان استان یزد از برگزاری همایش ملی بزرگداشت استاد مهدی آذر یزدی خبر داد.

رئیس بنیاد نخبگان افزود: این همایش در جهت برنامه های بنیاد ملی نخبگان، تکریم و الگو سازی استاد آذر یزدی، که به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) وی در یک برهه از زمان خلا زنجیره فرهنگی کشور را پر کرده، برگزار می شود.

وی بایبان اینکه همایش در دو محور علمی و هنری برگزار می شود تصریح کرد: محور علمی، نگارش مقاله با موضوعات مرتبط با آذر یزدی و محور هنری، شامل داستان کوتاه و شعر با موضوعات متعدد از جمله موضوعات مرتبط با حوزه کودک ونوجوان می باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این همایش ملی، ویژه گروه های سنی زیر 18سال و 18تا 35 سال است و با حضور هنرمندان ، نویسندگان و شعرای سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی بابیان اینکه مهلت ارسال آثار تا 29 اسفندماه می باشد افزود: علاقه مندان میتوانند آثار خود را از طریق سایت بنیاد ملی نخبگان یزد به آدرس yazd.bmn.ir   ارسال نمایند.

وی در ادامه  از بخشهای جنبی این همایش به نشست­ هم اندیشی پیرامون شخصیت و اهداف و سیر فکری آذر یزدی با حضور مسئولان، نخبگان، شعرا و داستان سرایان فرهیخته، برگزاری شب شعر با حضور شاعران برجسته استان و کشور، برگزاری کارگاه آموزش شعر و داستان، نام برد.

شاه نظری درپایان خاطرنشان کرد :  همایش روز 10 اردبیهشت سال 94 برگزار می شود و از تمام اصحاب هنر،فرهنگ و ادب فارسی دعوت کرد تا در این همایش ملی حضور بهم رسانند.

گفتنی است : این همایش ملی به همت بنیاد ملی نخبگان یزد و مشارکت برخی از نهاد های کشور برگزار می گردد.

پایان پیام/

کد خبر 440845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha