اندیشه ورزی استاد آذر یزدی باعث ماندگاری او در یادها شده است

خبرگزاری شبستان : استاندار یزد گفت:اندیشه ورزی استاد مهدی آذر یزدی باعث ماندگاری و جاودان شدن او در یادها شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد،سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد امروز (18 تیر) در مراسم بزرگداشت پنجمین سالگرد مهدی آذر یزدی بنیان‌گذار ادبیات کودک و نوجوان که در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با اشاره به شخصیت اندیشمند آذر یزدی گفت: این استاد توانا با اینکه معلمی نداشت اما دارای طبع و فکری بلند بود.


وی در تبیین نقش استاد آذر یزدی در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان گفت: در زمانی که ارتباط کودکان و نوجوانان ما با ورود وسایل ارتباط جمعی از منابع فکری چون مکتب‌خانه، مسجد و منبر کم‌رنگ شده بود، به موقع به امر نوشتن برای بچه‌ها، توجه کرد و این هنرمندی آذر را می‌رساند.


میرمحمدی تصریح کرد: اگر این جایگزین برای بچه‌های آن زمان به وجود نمی‌آمد آن‌ها دچار آشفتگی ذهنی می‌شدند و به سرعت از آداب، رسوم، سنت‌ها و ارزش‌ها دور می‌شدند.


وی با اشاره به مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب به عنوان یکی از آثار برجسته استاد آذر یزدی اظهار داشت: استاد آذز یزدی در این نامگذاری به خوبی ثابت کرده است که که این دو، یعنی بچه‌ها و خوبی با هم قرین هستند.


میرمحمدی با بیان این‌که استاد آذر یزدی اندیشه‌ورز بود، اظهار داشت: ما باید اندیشه‌ورزی را مدنظر داشته باشیم زیرا که آثار وجودی انسان‌هایی که اهل عقلانیت، فکر و اندیشه باشند جاودان و ماندگار خواهد شد.


وی از عشق به عنوان عصاره زندگی استاد مهدی آذر یزدی یاد کرد و افزود: کسانی که با این استاد بزرگوار حشر و نشر داشتند تحت تاثیر امواج وجودی مثبت ایشان هستند.


استاندار یزد با بیان اینکه به حق می توان استاد آذر یزدی را بنیان گذار ادبیات کودک و نوجوان دانست گفت: قبل از وی، آثاری که به نام ادبیات کودک چاپ می‌شد به صورتی که لازم و شایسته بود بچه‌های ما را پرورش نمی‌داد.


وی هنر دیگر استاد آذر یزدی را ساده کردن مفاهیم و مسائل سنگین عنوان کرد و افزود: برای این‌که دوران بچگی را بپذیریم باید زبان خودمان را به زبان آن‌ها نزدیک کنیم. بچه‌ها باید آزادی‌های این دوران را احساس کنند.


میرمحمدی خطاب به مسؤولان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تاکید کرد: امروز کانون، مهم‌ترین رسالتش این است که فکر بچه‌های امروز را پرورش دهد و پایه‌های عقلانیت را در آن‌ها بنا نهد تا جامعه‌ی ما با نسلی فکور، اندیشمند اداره شود.


وی با بیان اینکه امروز نیاز ما به دانش، بینش، فکر و اندیشه، بیش از پیش حس می‌شود ابراز امیدواری کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بوستانی باشد که همواره در آن زمینه‌ی رشد دانش، بینش، فکر و اندیشه‌ی بچه‌ها را فراهم آورد.


استاندار یزد در پایان ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم گفت: این انتخاب مناسبی است که گرامی‌داشت استاد آذر یزدی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مهد پرورش فکر کودک و نوجوان، برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 384190

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha