طرح تربیت حافظان قرآن کریم در کردستان آغاز شد

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کردستان از آغاز طرح تربیت حافظان قرآن کریم در آستان مقدس امامزاگان و مساجد این استان خبر داد.

حجت السلام محمود یوسفی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کردستان به خبرنگار شبستان گفت: اداره اوقاف و امور خیریه کردستان به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای فعال قرآنی و تأثیرگذار در عرصه فرهنگ‌سازی و با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و مساجد در استان، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی حفظ قرآن کریم در استان می کند.

 

وی افزود: این طرح با استفاده از اساتید و مربیان حفظ قرآن کریم و در سه رده سنی کودکان و نوجوانان و بزرگسالان در دو گروه خواهران و برادران برگزار می شود.

 

یوسفی اظهار داشت: زمان ثبت نام این طرح از 21تیر و زمان اجرای طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان و 31 تیرماه تا اول اسفند ماه سال جاری در تمام ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان است.

 

وی تصریح کرد: مخاطبان این طرح در رشته حفظ هر کدام شامل گروه کودکان 7 تا 12 سال که حفظ جزء30 را در بر می گیرد و گروه دوم نوجوانان 13 تا 18 سال که حفظ جزء30 و اول را در بر می گیرد و گروه جوانان و بزرگسالان که افراد 19 سال به بالا را شامل می شود حفظ جزء های 1 ،2 و 30 را در بر می گیرد.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کردستان اظهار داشت: به اساتید شرکت کننده در طرح به طور شایسته تقدیر خواهد شد و به حافظان گواهی و جوایز نفیسی از جمله سفر به حج، عتبات عالیات، مشهد مقدس و جوایز دیگری اهدا می شود.

 
این مقام مسئول افزود: حفظ قرآن کریم در نگاه اولیای دین و امامان (ع)از جایگاه و منزلت ویژه‌ای برخوردار است، چنانکه حافظ قرآن از این منظر همتراز و همرتبه پیامبران الهی انگاشته شده و به تعداد آیاتی که در سینه دارد به درجات رفیع بهشتی وعده داده شده است.

 

حجت السلام یوسفی اذعان کرد: حفظ قرآن کریم تنها در حافظ قرآن تأثیرگذار نیست بلکه او در روابط فردی، اجتماعی و خانوادگی نیز به دلیل برخورداری از نعمت انس با کلام خدا می‌تواند همواره نقش مربی اخلاق را بر عهده بگیرد، از بدی‌ها نهی کرده و نیکی‌ها را ترویج دهد.


وی افزود: از این روست که رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی با درک صحیح و واقع بینانه از نقش مؤثر حافظان قرآن کریم در اعتلای فرهنگ عمومی جامعه و با ترسیم چشم‌اندازی نوین در عرصه فعالیت‌های قرآنی، سخن از تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن کریم به میان آورده‌اند.


یوسفی خاطر نشان کرد: بنابراین این رویکرد، گامی بزرگ در جهت پیشبرد اهداف جامعه قرآنی و پیشرفت به سوی تعالی و رشد همه جانبه است.

 

پایان پیام/

کد خبر 150760

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha