آغاز ثبت نام در طرح تربیت حافظان قرآن کریم

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از آغاز ثبت نام کلاس های حفظ قرآن کریم برای سومین سال متوالی همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در اراک، حجت الاسلام اصغر سلطانی، معاون فرهنگی واجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی امروز (27 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در کشور گفت: این طرح دو سال است که در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور به اجرا در آمده است و ثبت نام حافظان قرآن کریم سال 93 نیز از 20اردیبهشت ماه آغاز شده است.


وی افزود: علاقمندان به شرکت در این طرح می توانند با مراجعه به مسئولان فرهنگی ادارات اوقاف و امور خیریه، امامزادگان و مراکز قرآنی وابسته به این اداره ثبت نام کنند.


حجت الاسلام سلطانی بیان کرد: طی دو سال گذشته که این طرح در استان مرکزی انجام شده بیش از10هزار نفر ثبت نام و آموزش های لازم را در راستای حفظ قرآن کریم فرا گرفته اند.


معاون فرهنگی واجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: این طرح در سال جاری با سهمیه بیش از شش هزار نفری در حال انجام است و از تمامی علاقه مندان حفظ کلام وحی دعوت میشود با مراجعه به ادارات اوقاف شهرستانها یا هماهنگی با مؤسسات قرآنی مرتبط با ادارات اوقاف نسبت به شرکت در طرح اقدام نمایند.


وی با بیان اینکه ثبت نام شوندگان در یکی از رشته های حفظ ترتیبی یا حفظ موضوعی قرآن می توانند شرکت کنند، گفت:حفظ ترتیبی قرآن کریم که قرآن آموز پس از ثبت نام اول به حفظ جزء30 وبعد از جزء یک الی آخر قرآن به حفظ میپردازد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در رشته حفظ موضوعی در سه مقطع حفظ موضوعی سطح یک که برای گروه سنی نوجوانان وبا حفظ120آیه اخلاقی واجتماعی است، گروه دوم کتاب300 موضوع وگروه فرهیختگان که ویژه دانشجویان وطلاب گرانقدر حفظ آیات اجتماعی وسیاسی.


حجت لااسلام سلطانی اضافه کرد: بعد از مرحله ثبت نام وحضور در کلاس های حفظ با مرکزیت امامزادگان استان، شرکت کنندگان در مرحله آزمون که در دو مرحله (آزمون اول18/7/93که شامل آزمون کتبی حفظ موضوعی وآزمون شفاهی حفظ ترتیبی) و( آزمون دوم در تاریخ11/12/93که شامل آزمون پایانی حفظ موضوعی وترتیبی میباشد) شرکت می کنند.


وی با اشاره به اهمیت و فضیلت حفظ قرآن کریم گفت: رسول گرامی اسلام(ص) فرمودند درجات بهشت به تعداد آیات قرآن است چون صاحب قرآن وارد بهشت شود به او گفته میشود بخوان وبالا برو که هر آیه ای را درجه ای است افلا تکون فوق حافظ القرآن درجة پس برتر از درجه حافظ قرآن درجه ای نیست.

معاون فرهنگی واجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: در پایان برای افرادی که نمره قبولی را کسب کنند گواهی نامه حفظ از طرف سازمان اوقاف وامور خیریه صادر می شود.


پایان پیام/

 

کد خبر 368189

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha