23اسفند؛ پنجمین آزمون کتبی حافظان قرآن سازمان اوقاف برگزار می شود

خبرگزاری شبستان:دبیر اجرایی همایش آموزشی، توجیهی آزمون مرحله دوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم گفت:پنجمین دوره آزمون کتبی حافظان قرآن اوقاف و امورخیریه همزمان با سراسر (23اسفند) در خراسان رضوی برگزار می شود.

سید مصطفی جدی، دبیر اجرایی همایش آموزشی، توجیهی آزمون مرحله دوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در سراسر کشور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد، اظهار داشت: در این راستا سازمان اوقاف و امور کشور تربیت یک میلیون حافظ قرآن را در زمانبندی چهار ساله بر عهده گرفته است.


وی با بیان اینکه تاکنون بیش از یک سال از اجرای این طرح حفظ ملی قرآن گذشته است، افزود:  از ابتدای اجرای این طرح در سطح خراسان رضوی 31 هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.


جدی از حضور و فعالیت 380 استاد در سطح  خراسان رضوی در راستای تربیت حافظان قرآن در اداره اوقاف استان خبر داد و گفت: 223 نفر از این اساتید برای گذراندن دوره تربیت مربی حافظ قرآن از این استان نیز به قم اعزام شده اند.


وی با اشاره به اینکه شهرستان های مشهد، طرقبه، شاندیز، قوچان، کاشمر و نیشابور از نظر تعداد شرکت کنندگان و جمعیت به عنوان شهرستان های محور انتخاب شده اند و سایر شهرستان های استان زیر نظر این شهرستان ها فعالیت می کنند، تصریح کرد: 526 کلاس آموزشی حفظ قرآن در سطح استان تشکیل شده است.

 

وی با اشاره به اینکه آزمون شفاهی از (23 بهمن) تا (12 اسفند) جاری برگزار می شود، ابراز کرد: اساتید هر کلاس آزمون شفاهی را در سطح کلاس خود برگزار می کنند.


جدی با اشاره به اینکه در همایش آموزشی، توجیهی آزمون مرحله دوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم 272 استاد خانم و 19 استاد آقا شرکت داشته اند، خاطر نشان کرد: این اساتید از شهرستان های مشهد، کاشمر، نیشابور، سبزوار، گناباد، تربت جام، تربت حیدریه و غیره دعوت شده اند.


دبیر اجرایی همایش آموزشی، توجیهی آزمون مرحله دوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم از برگزاری 4 آزمون کتبی از ابتدای طرح خبر داد و بیان داشت: پنجمین آزمون این طرح 9 صبح (23 اسفند) به صورت همزمان با سراسر کشور  در خراسان رضوی برگزار می شود.


پایان پیام/

 

کد خبر 341125

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha