30بهمن؛ششمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، مدیحه سرایی برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برگزاری ششمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، مدیحه سرایی و همخموانی قرآن کریم در مرحله استانی در روز30بهمن در محل مسجد العلی مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی صبح امروز (24بهمن) درجمع خبرنگاران اظهار کرد:ششمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، مدیحه سرایی و همخموانی قرآن کریم در مرحله استانی در روز30بهمن در محل مسجد العلی مشهد برگزار می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی این دوره از مسابقات با حضور 180 متسابق عبارت از 130 متسابق آقا در رشته های اذان، ابتهال، مدیحه سرایی و همخموانی قرآن کریم و 50 متسابق خانم در رشته های ابتهال و مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم در مقطع سنی بالای 16 سال برگزار می شود.


وی به داوری ششمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، مدیحه سرایی و همخموانی قرآن کریم در مرحله استانی اشاره کرد و گفت:داوری این مسابقات توسط 9 داور آقا و پنج داور خانم و در سه گروه ویژه آقایان وخواهران انجام می شود.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد با بیان اینکه درمرحله مقدماتی این دوره از مسابقات بیش از 4 هزار نفر در سطح استان شرکت نموده اند که از این تعداد 180 نفر به مرحله استانی در مقطع بزرگسالان راه یافته اند، افزود: همچنین در مقطع شکوفه ها که شامل رشته اذان می باشد 60 نفر به مرحله استانی راه یافته اند که این مرحله از مسابقات سال آینده درایام فراغت از تحصیل دانش آموزان برگزار می شود.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برگزاری آزمون شفاهی و کتبی کشوری ویژه اساتید و قرآن آموزان طرح تربیت حافظان قرآن کریم خبر داد و گفت: این آزمون با هدف ارتقاء محفوظات برگزار می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: آزمون شفاهی کشوری با هدف سطح کیفی ارتقاء محفوظات ویژه اساتید طرح تربیت حافظان قرآن کریم از اول اسفند به مدت 8 روز در مشهد و شهرستان های قوچان، طرقبه شاندیز، نیشابور ، کاشمر برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: همچنین آزمون شفاهی قرآن آموزان طرح تربیت حافظان قرآن کریم از 23 بهمن تا 8 اسفند در پایگاههای این طرح و آزمون کتبی قرآن آموزان و اساتید به صورت هماهنگ و همزمان در سراسر کشور نهم اسفند انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر قرآن آموزان شرکت کننده درطرح تربیت حافظان قرآن کریم که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضویبرگزار خواهد شد، گفت: حافظان متقاضی خارج از طرح نیز می توانند جهت ثبت نام با شماره های 8416108 و 8416109 در استان تماس حاصل فرمایند و یا به سامانه پیامک 100088114 مشخصات کامل فردی، نام شهرستان و رشته مربوطه را ارسال نمایند.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 343079

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha