فراگیری آموزش های امدادی 5هزار نفر از بانوان کارمند ادارات استان مرکزی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از فراگیری آموزش های امدادی 5 هزار نفر از بانوان کارمند ادارات این استان خبر داد.

مرتضی سلیمی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک، با اعلام این خبر گفت: این آموزش ها در چهار سطح کمک های اولیه، امداد و نجات کوهستان و سیل، جستجو در حریق، آمادگی و مقابله با حوادث غیر مترقبه برگزار می شود.


وی با بیان اینکه فراگیری کمک های اولیه برای افراد در گروه های مختلف سنی ضروری است، افزود: آموزش مذکور برای بانوان شاغل دستگاه های اجرایی استان در 220 دوره آموزشی برنامه ریزی شده است.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به اینکه در سال گذشته 50 هزار نفر از آموزش و پرورش استان تحت آموزش های این جمعیت قرار گرفتند، اظهار کرد: 500 مربی آموزش و پرورش به عنوان هدایتگران امداد و نجات در اجرای این طرح مشارکت داشتند.


سلیمی خاطر نشان کرد: 75درصد هزینه های این دوره آموزشی توسط هلال احمر استان تقبل و گواهینامه آن در زمره دوره های ضمن خدمت ارزیابی می شود.


وی آموزش های امداد و نجات بانوان را به عنوان محور تربیت فرزندان و مدیریت خانواده حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: این مهم خود امدادی را در خانواده ها برای مدیریت بحران تقویت می کند.


سلیمی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: استان مرکزی به عنوان استان معین امداد و نجات و بحران استان تهران تعیین شده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در پایان تصریح کرد: این دوره آموزشی بر اساس ابلاغیه معاون توسعه و منابع انسانی ریاست جمهوری مبنی بر اجرایی دوره های آموزش امداد و نجات و مدیریت بحران ویژه بانوان شاغل در دستگاه ها برگزار می شود.


پایان پیام/

کد خبر 150874

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha