احیا و ترویج امربه معروف و نهی ازمنکر نقش مهمی در نظارت همگانی دارد

رئیس دانشگاه هرمزگان، مهم ترین وظیفه خواص را تلاش برای احیا، ترویج و نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و گفت: این فریضه نقش مهمی در نظارت همگانی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان هرمزگان، دکتر احمد نوحه گر رئیس دانشگاه هرمزگان(6 بهمن) در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر این دانشگاه در بندرعباس، با بیان اینکه مهم ترین وظیفه خواص جامعه احیا امر به معروف ونهی از منکر است، تصریح کرد: غفلت جامعه، درک نکردن پیام رسول خدا(ص)، دسیسه و خدعه دشمنان و کناره گیری خواص، حادثه عاشورا را به وجود آورد.

 

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات بزرگ الهی است که نقش مهمی در ایجاد روحیه نظارت همگانی دارد، اما به خاطر این که تعریف درستی از آن در جامعه صورت نگرفته، خجالت می کشیم امر به معروف ونهی از منکر کنیم.

 

نوحه گر، با اشاره به اینکه ما در موضوع امر به معروف ونهی از منکر غافل و عقب هستیم، اظهار داشت: نکته کلیدی در توسعه فرهنگ امر به معروف ونهی از منکر، آگاهی بخشی به آحاد مختلف مردم است.

 

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر، گستره بسیار بزرگی از مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و خانواده را در بر می گیرد.

 

دکتر نوحه گر، با بیان اینکه مهم ترین هدف قیام امام حسین(ع) امر به معروف ونهی از منکر بود، بیان کرد: حرکت سرور وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) برای ریشه کنی بزرگترین منکر اتفاق افتاد.
 

وی بر ضرورت مشارکت همه گروه ها و اقشار تأثیر گذار در انجام صحیح امر به معروف ونهی از منکر تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: در امر به معروف و نهی از منکر، خیرخواهی و انصاف را رعایت کنیم چرا که انصاف مایه آرامش انسان است.

 

نوحه گر، در پایان امر به معروف را فریضه اصولی، اساسی و بنیادی دانست و گفت: عمل به فرضه امر به معروف و نهی از منکر شامل همه افراد جامعه می شود و نباید محدود به یک موضوع خاص مثل حجاب شود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 15106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha