برگزاری آیین غبار روبی مساجد در استان ایلام

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام، گفت: آیین غبار روبی مساجد این استان، همزمان با سراسر کشور و دهه تکریم مساجد، برای استقبال از ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

حجت الاسلام حجت الله شریفی راد، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام، صبح امروز (24 تیر) در این خصوص به خبرنگار شبستان گفت: 20 تا 30 تیرماه جاری به عنوان دهه آخر ماه شعبان المعظم، به عنوان دهه تکریم مساجد نامگذاری شده است.


وی با بیان اینکه غبارروبی مساجد را از جمله سنت های نیکوی مسلمانان است، افزود: مساجد به عنوان پایگاه مستحکم انسان‌سازی و هدایت توصیف کرد و نظافت و پاکیزگی مساجد را عامل موثری در جذب مردم به خصوص جوانان دانست.


حجت الاسلام شریفی راد، تصریح کرد: بسترسازی، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه، در راستای احیای نقش و جایگاه مساجد، مهم ترین هدف برگزاری آئین غبار روبی مساجد در این دهه است.


مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام، با بیان اینکه سجاده های نماز، مهر، ادعیه ماه مبارک رمضان و قرآن توزیع در بین مساجد استان توزیع می شود، گفت: در این دهه به نظافت، بهداشت، بازسازی و نوسازی مساجد نیز توجه می شود.


وی، با بیان اینکه کار غبارروبی مساجد استان تا پایان هفته جاری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: کلیه تمهیدات لازم برای برگزاری آیین های مختلف مذهبی در طول ایام ماه مبارک رمضان فراهم شده است.


گفتنی است، در حال حاضر حدود 470 باب مسجد و حسینیه در استان ایلام وجود دارد.


پایان پیام/

کد خبر 151584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha