استقبال از ماه میهمانی خدا با غبار روبی و عطرافشانی مساجد

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: مردم با غبار روبی مساجد به استقبال ماه مهمانی خدا می روند.

حجت الاسلام داود چمانی، معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: از بیستم ماه مبارک شعبان تا آخر ماه به عنوان دهه بهداشت و نکوداشت مساجد نامگذاری شده است که در این ایام مسلمین با غبار روبی و عطر افشانی مساجد به استقبال ماه ضیافت الهی می روند.


وی با اشاره به اینکه دهه نکوداشت و تکریم مساجد کاری نمادین است که در این دهه افراد با حضور در خانه خدا به نظافت این مکان مقدس می پردازند، افزود: ذهن مسلمانان به این موضوع است که مساجد دارای جایگاه خاصی هستند.


این مقام مسئول در رابطه با اهمیت و جایگاه ویژه مساجد گفت: مساجد محل رسیدگی به امور مسلمین، تجلی ارزش های اسلامی، اخلاقی، الهی و مکانی برای رشد فرهنگی، باروهای دینی، عقاید و اخلاق مردم است.


حجت الاسلام چمانی با بیان اینکه در روایات و دستورات اسلامی فراوانی در رابطه با بهداشت و تکریم مساجد صحبت شده است، ادامه داد: این عمل در طول سال انجام می شود اما این دهه فرصتی برای غبار روبی دل و جان است که با نظافت و تکریم مساجد محقق می شود.


وی با اشاره به اینکه افراد جامعه با غبار روبی و عطر افشانی مساجد بیان می کنند که مسجد خانه اول ماست، اضافه کرد: حضور در مساجد فواید فراوانی را برای انسان دارد که می توان از این طریق مسیر را به سوی سعادت و کمال هموار کند.


معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: این دهه فضای خاصی را در جامعه حاکم می کند و مساجد را از لحاظ مختلف برای حضور روزه داران آماده می کند.
 

حجت الاسلام چمانی اظهار کرد: ماه رمضان فرصت مناسبی برای ترویج و تبیین هر چه بیشتر مسایل دینی و اخلاقی است چرا که در این ماه شاهد حضور گسترده تر جوانان و نوجوانان در مسجد هستیم.


این مقام مسئول بر توسعه فرهنگ و ارزش های دینی در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: اساسی ترین وظیفه روحانیون توسعه و تقویت باورهای دینی در سطح جامعه بویژه در بین جوانان و نوجوانان است.
 

وی با بیان اینکه مسجد محل عبادت بندگان خداست و در ماه مبارک رمضان سفره ضیافت الهی گسترده می شود و حضور مؤ منان و مؤمنات در مساجد افزایش قابل توجهی می یابد، اضافه کرد: بنابراین مساجد باید از هرجهت آماده پذیرایی از بندگان روزه دار باشند و زیبایی، نظافت و عطر افشانی مساجد در جذب عبادت کنندگان بویژه جوانان و نوجوانان مؤ ثر خواهد بود.


حجت الاسلام چمانی ادامه داد: به حمد الله بهداشت، تکریم و نکوداشت مساجد در جامعه اسلامی به صورت یک فرهنگ در آمده است و در بسیاری از مساجد ومحله ها به صورت خودجوش مردم در این برنامه حضور دارند.


گفتنی است یک هزار و 900 مسجد در نقاط مختلف شهری و روستایی استان مرکزی وجود دارد که در این دهه برای ورد به ماه ضیافت الهی با حضور گسترده مردم آماده می شوند.


پایان پیام/

کد خبر 377188

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha