غبارروبی 3700 مسجد استان تهران برای استقبال از میهمانی خدا

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تهران از غبارروبی بیش از 3 هزار و 700 مسجد این استان در دهه تکریم و غبار روبی مساجد خبر داد و از ائمه جماعات خواست در این ماه زمینه حضور گسترده مردم در مساجد را فراهم کنند.

حجت الاسلام نصیر نیک نژاد، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران از آماده سازی مساجد تهران برای ورود به ماه مباک رمضان خبر داد و به خبرنگار شبستان گفت: دستگاه های فرهنگی و شهرداری تهران موظف هستند با نظارت مرکز رسیدگی به امور مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه حضور فعالی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه در استان تهران 3 هزار و 700 مسجد برای ورود به میهمانی خدا در حال آماده شدن هستند، افزود:‌ در این دهه تمام مساجد غبار روبی و برای ماه میهمانی خدا آماده می شوند که شستشوی فرش ها،‌ کف و سرویس های بهداشتی و فضا سازی از جمله فعالیت هایی است که در این غبارروبی با همکاری مردم و دستگاه ها اجرا می شود.

 

حجت الاسلام نیک نژاد با تأکید بر آراستگی و آمادگی مؤمنان برای ورود به ضیافت ماه رمضان تصریح کرد: همانطور که مساجد را برای حضور پرشور تر آحاد جامعه به منظور استفاده بهینه از فضای معنوی مسجد و راز و نیاز با معبود و برنامه های تدارک دیده شده در ماه مبارک، آماده و غبارروبی می شوند، شایسته است به پاک کردن باطن و قلب های خود از گناهان نیز اهمیت دهیم.
 

وی از ائمه جماعات مساجد خواست تا از حضور گسترده مردم در ماه رمضان در مساجد برای معرفی جایگاه اصلی مسجد در جامعه اسلامی تلاش کنند.


دهه نکوداشت مساجد امسال از 21 تیر آغاز شده است و تا 31 تیرماه مصادف با دهه سوم شعبان ادامه دارد.

پایان پیام/



 

کد خبر 151842

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha