غبار روبی مساجد و بقاع متبرکه در آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: در آستانه سال نو، تمامی مساجد و بقاع متبرکه استان غبار روبی می شوند.

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان غربی در (23 اسفند) غبار روبی شده و برای پذیرایی از زائران آماده می شوند.


وی، با اشاره به اینکه نقشه تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه در ورودی ها و داخل شهرهای استان همراه با آدرس و ذکر مسافت نصب می شود، افزود: نصب نقشه امامزادگان بقاع متبرکه در ورودی شهر های می تواند در افزایش حضور شهروندان و مسافران در بقاع متبرکه تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

مصائبی به تهیه بسته فرهنگی و تبریک سال نو برای اهدا به زائران در ایام نوروز امسال اشاره کرد و اظهار داشت: آماده سازی محتویات و اقدامات مراسم تحویل سال نو در امامزادگان مجری طرح، نصب تابلو و بروشور های اثر گذار در قالب وقف جدید، راه اندازی سامانه بلوتوث در امامزادگان، برپایی خیمه های معرفت و میزبانی از مبلغان اعزامی از مهمترین برنامه های این اداره کل در نوروز امسال است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین برنامه هایی که در طرح آرامش بهاری اجرا می شود برگزاری خیمه های معرفت است که همزمان با ایام نوروز در امامزاده غریب حسن (ع) ارومیه، امامزاده سید بهلول و بقعه شیخ نوایی خوی برپا می شود.


این مسئول ادامه داد: راه اندازی غرفه نصب سلسله مباحث نمایشگاهی راجع به طرح آرامش بهاری، برپایی غرفه گفتمان های دینی، فعال کردن غرفه پاسخ به مسائل شرعی با حضور روحانی متخصص، فعال کردن غرفه مشاوره برای خانواده و جوانان و نوجوانان با حضور روحانی متخصص، فعال کردن غرفه کودکان از جمله « قرآن بخوانیم و جایزه بگیریم و نقاشی» و فعال کردن غرفه « همه واقف باشیم» جهت معرفی وقف و آثار و برکات آن از جمله برنامه های اداره کل در برپایی خیمه های معرفت است.


پایان پیام/

کد خبر 233626

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha