برگزاری آیین غبار روبی مساجد در ساوه

رییس تبلیغات اسلامی ساوه و زرندیه گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان، آیین غبار روبی و عطر افشانی مساجد ساوه با حضور مسوولان این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام حسن صلاحی، رییس تبلیغات اسلامی ساوه و زرندیه، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک، با بیان این مطلب، گفت: ماه شعبان فرصتی برای آمادگی انسان و ورود به ماه مبارک رمضان است.


وی با بیان اینکه برای ورود به ماه ضیافت الهی مساجد نیز باید آراسته باشند، افزود: نمازگزاران در نظافت مساجد باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، چرا که مسجد مکانی پاک و مقدس برای عبادت‌کنندگان است.


رییس تبلیغات اسلامی ساوه و زرندیه با اشاره به اینکه مردم در ماه پر برکت رمضان، اعمال عبادی و فریضه‌ دینی خود را با آرامش روحی بیشتری انجام می‌دهند، ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای ارتباط با پروردگار یکتا و قرار گرفتن در مسیر الهی است.


حجت الاسلام صلاحی با بیان اینکه ماه ضیافت الله فرصتی بسیار مناسب برای آمرزش گناهان است، اضافه کرد: اقشار جامعه باید از تمام لحظات این ماه استفاده کافی کنند.


وی در بخش دیگری از سخنانش مساجد را بستر مناسبی در جذب جوانان به سمت مبانی دینی دانست و گفت: توجه بیشتر به غنی سازی برنامه‌ های مساجد در رونق و پویایی این اماکن مذهبی در تحقق این مهم موثر است.

 

حجت الاسلام صلاحی با بیان اینکه مسجد ابوالفضل (ع) این شهرستان به صورت نمادین با حضور مسوولان، هیئت امنا و نمازگزاران غبار روبی شد، اظهار کرد: مساجد این شهرستان همزمان با دهه بهداشت و نکوداشت مساجد طی هماهنگی به عمل آمده با حضور ائمه جماعات، هیئت امنا و اقشار مردم غبار وبی و زیبا سازی شد.

 

رییس تبلیغات اسلامی ساوه و زرندیه در پایان برگزاری محفل انس با قرآن، کرسی های خودگردان قرائت قرآن کریم، نشست های دینی با رویکرد خانواده متعالی، ترویج ازدواج آسان، حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر را از جمله برنامه های این شهرستان در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.


پایان پیام/

کد خبر 153399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha