غبارروبی مساجد زمینه ‌ساز غبارروبی د‌لهای مومنان است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه با اشاره به اهمیت تکریم و نکوداشت مساجد به عنوان پایگاه‌ های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، گفت: غبار روبی مساجد زمینه ‌ساز غبارروبی د‌لهای مومنان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سیدمحمد حسینی طلب، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه عصر امروز(5 مرداد) در جلسه ستاد غبار روبی مساجد این شهرستان در دهدشت، گفت: با توجه به توصیه اسلام در خصوص پاکیزگی و خوش بو بودن مساجد، از20 شعبان تا ابتدای ماه مبارک رمضان دهه غبارروبی و عطرافشانی نامگذاری شده است تا در غبارروبی مساجد، قلب های خود را نیز از گناهان پاک کرده و با طهارتی کامل وارد ماه مبارک رمضان شویم.

 

حسینی طلب افزود: در دهه غبارروبی و بهداشت مساجد، مومنین و اصحاب مساجد و خیرین با محوریت ائمه جماعات به برطرف نمودن کمبودهای امکانات و همچنین نظافت و بهداشت مساجد می پردازند تا خانه خدا برای پذیرش میهمانان پروردگار مهیا شود.


وی اظهار داشت: همه مردم دوست دارند برای نیایش و عبادت، پا به محیطی بگذارند که در آن آرامش برقرار بوده و محیطی پاک، معطر و خوشبو باشد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه گفت:به تجربه ثابت شده که مساجد پاکیزه میزبان نمازگزاران بیشتری بوده و مورد توجه خاصی هستند.


وی تصریح کرد: رمضان، بهار حضور در مساجد است و وظیفه ماست که مساجد را خانه ‌تکانی کنیم و غبار یک ساله از سر و روی مسجد برگیریم.

 

حسینی طلب با بیان اینکه استقبال جوانان و نوجوانان هر ساله در دهه نکوداشت مساجد بی نظیر است، شرکت جوانان و نوجوانان برای غبارروبی و نظافت مساجد را عامل آشنایی و حضور بیشتر این قشر در مساجد عنوان کرد.

 

وی نفش مساجد را در رشد و تربیت انسان بسیار با اهمیت دانست و افزود: مساجد پایگاه های ذکر خدا، محل ترویج آموزه های دینی و معارف قرآن و اهل بیت (علیهم الاسلام) و محل پیوند مومنین است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه گفت: برگزاری جلسات مستمر با حضور مسئولان مساجد محوری و رابط های فرهنگی مساجد، توزیع پوستر حاوی نکات بهداشتی در مساجد، ارسال پیام با محتوای معنوی و بهداشتی و غبارروبی مساجد به دست اندرکاران امور از جمله فعالیت هایی است که تاکنون انجام شده است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 54910

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha