آیین غبار روبی مساجد در کانون های فرهنگی و هنری ایلام

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، از برگزاری آیین معنوی غبار روبی مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان در سطح کانون های فرهنگی و هنری این استان خبر داد.

حجت الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(25 خرداد) با بیان این مطلب، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، گفت: این آیین در سطح 244 کانون مسجد این استان برگزار می شود.


وی، با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری این آیین در سطح کانون های فرهنگی و هنری فراهم شده است، افزود: مراسم غبار روبی مساجد به طور ویژه و نمادین در سطح 10 کانون فرهنگی و هنری و مسجد شاخص به ویژه مساجد جامع مرکز استان و شهرستان های 10 گانه تابعه برگزار می شود.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، ابراز کرد: آیین ویژه غبار روبی مساجد از چهارشنبه 28 خرداد شروع و تا جمعه 6 تیر سال جاری ادامه خواهد داشت که برنامه های متنوعی در این ایام در راستای تکریم مساجد و همچنین استقبال از ماه مبارک رمضان برگزار می شود.


چراغی پور، تصریح کرد: این آیین همراه با گلاب پاشی و اجرای طرح تلاوت نور در مساجد با همکاری سایر دستگاه های فرهنگی و مذهبی در سطح استان صورت گرفته و در این ایام با برنامه های مختلف فرهنگی تلاش می شود مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان فضایی پرنشاط و جوان به خود بگیرد.


وی، با بیان اینکه در دهه تکریم مساجد جوانان و نوجوانان عضو کانون های مساجد استان حضوری فعال خواهند داشت، گفت: هر روز از ایام دهه تکریم مساجد با عنوانی نامگذاری شده که این نامگذاری در راستای توجه هر چه بیشتر به کارکردها و جایگاه و تکریم مسجد در جامعه است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: مسجد اصلی ترین محل تبلیغ دین و آموزش مفاهیم والای اسلامی و الهی است و باید برای حفظ جایگاه ویژه مسجد در ترویج فرهنگ دینی از فرصت های مهمی همچون ماه رمضان به بهترین شیوه استفاده کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 376542

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha