غبارروبی مساجد، زمینه سازغباروبی دل های مومنان است

امام جمعه موقت ملایر با بیان اینکه غبارروبی و عطر افشانی مساجد وظیفه همه مسلمانان می باشد، گفت: می توان با غبار روبی مساجد، زمینه ساز غباروبی دل های مومنان را فراهم کرد.

حجت الاسلام سید محمد حسن فاضلیان، امام جمعه موقت ملایر، ضمن تبریک فرا رسیدن آستانه ماه مبارک رمضان به خبرنگار شبستان گفت: دهه آخر ماه شعبان به عنوان دهه بهداشت و غبار روبی مساجد نامگذاری شده است و باید بحث نظافت مساجد به یک فرهنگ تبدیل شود.

 

وی با بیان اینکه غبار روبی مساجد زمینه ساز غبارروبی دل های مومنان است، افزود: در گذشته تمام امور مسلمانان اعم از عبادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در مسجد انجام می شد و اکنون نیز مساجد باید برای انجام این کارها آماده شوند.

 

حجت الاسلام فاضلیان اضافه کرد: ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی است و باید اول خانه خدا و سپس خانه دلتان را آماده کنید تا از فیوضات این ماه استفاده کنند.

 

امام جمعه موقت ملایر اظهار داشت: با توجه به اهمیت جایگاه مسجد در دین اسلام امیدورایم در این ایام شاهد حضور بیشتر مردم به ویژه قشر جوان در این مکان مقدس و مهم باشیم.

 

حجت الاسلام فاضلیان، مسجد را محل رسیدن به خود سازی دانست و گفت: در کنار آراستگی معنوی مساجد باید زیبایی آن را مد نظر قرار داد تا مومنان با ورود به این محل امن، رایحه خوش عبادت و یکتا پرستی را استشمام کنند.

 

وی افزود: مساجد به عنوان مهم ترین مرکز فرهنگی قابل اعتماد مردم است و در زندگی و حیات اجتماعی مسلمانان نقش موثری دارد.

 

حجت الاسلام فاضلیان تصریح کرد: مساجد پایگاه عبادت و یاد خدا، پایگاه جهاد فکری، تعلیم و تربیت و فراگیری معارف اسلامی، نمایش یکپارچگی مسلمانان در مقابل دشمنان و پایگاه تجمع رزمندگان برای دفاع از حریم اسلام است.

 

امام جمعه موقت ملایر افزود: مساجد مناسب ترین مکان برای معرفی اسلام ناب محمدی (ص) است و باید از این امکان به نحو شایسته به ویژه در ماه مبارک رمضان استفاده کرد.

 

حجت الاسلام فاضلیان گفت: غبار روبی مساجد همه ساله از سوی مومنان شهرها و شهرستان ها در آستانه ماه رمضان و ماه محرم انجام می شود.


پایان پیام/

کد خبر 54968

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha