مراجعه بیش از یکصد هزار زائر به بقاع متبرکه استان مرکزی

سرپرست بقاع و اماکن متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از مراجعه بیش از یکصد هزار زائر به بقاع متبرکه این استان به طور متوسط در سال خبر داد.

کریم نصراللهی، سرپرست بقاع و اماکن متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک با اشاره به اینکه به طور متوسط در سال 140 هزار نفر زائر به بقاع متبرکه استان مراجعه می کنند، گفت: بر این اساس هر نفر به طور متوسط هر شش ماه یک بار به زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه می رود.

 

وی همچنین به کسب رتبه چهارم کشوری توسط اداره اوقاف و امور خیریه استان اشاره کرد و افزود: استان مرکزی توانسته با توجه به شاخصه های ارزیابی در بین استان های کشور رتبه چهارم را به خود اختصاص دهد.


سرپرست بقاع و اماکن متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه حفظ اماکن متبرکه از وظایف تمام مردم است، ادامه داد: باید برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب ‌های فرهنگی عمیق ‌ترین برنامه‌ های فرهنگی و معنوی را در این اماکن نشر و گسترش داد.


نصراللهی توسل جستن به اهل بیت(ع) در جوار امامزادگان را از راه‌ های مقابله با هجمه های تهاجم فرهنگی و استکبار جهانی دانست و گفت: جوانان باید حداقل هفته ‌ای یک بار در کنار بقاع متبرکه حاضر شوند که این مهم نیازمند آماده کردن زیر ساخت‌ها است.


وی همچنین حضور در جوار امامزادگان را سبب آرامش معنوی دانست و اظهار کرد: تبدیل بقاع به قطب فرهنگی از خواست ‌های مقام معظم رهبری است که باید جامه عمل پوشانده شود.

 

سرپرست بقاع و اماکن متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با تاکید بر اینکه این سازمان در اداره بقاع متبرکه اصل 44 قانون اساسی را عملی می‌کند، تصریح کرد: همه فعالیت ها در این امور توسط مردم انجام می ‌شود.


نصراللهی در بخش دیگری از سخنانش به حضور داوطلبانه اعضای هیات امناء بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: اداره بقاع در چارچوب برنامه‌ های مصوب 669 نفر را در سال گذشته برای اداره این اماکن مذهبی جذب کرده که اکثر آنها به صورت افتخاری و رایگان همکاری می ‌کنند.


وی همچنین به برگزاری اولین دوره آموزش تخصصی غیر متمرکز استانی برای هیات امناء بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: در این دوره اعضاء هیات امنا با مباحث اخلاقی، احکام، مباحث امنیتی و حفاظتی و دستور العمل های سازمانی آشنا شدند.


سرپرست بقاع و اماکن متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در پایان تصریح کرد: اداره کل اوقاف استان مرکزی با همکاری ادارات اوقاف تابعه تعداد 858 نفر از خادمین مساجد شهری و روستایی را بیمـه کرده است.


پایان پیام/
 

کد خبر 152996

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha