توجه به بقاع متبرکه راهی برای افزایش گردشگری مذهبی

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان مرکزی گفت: توجه به بقاع متبرکه راهی برای افزایش گردشگری مذهبی و فرهنگی است.

حجت الاسلام آیت الله عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اهمیت توجه به بقاع متبرکه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از تاکیدات مقام معظم رهبری است و باید به آن توجه شود.


وی با اشاره به حضور گسترده عاشقان و دوستدارن خاندان عصمت و طهارت در بقاع متبرکه و همچنین توجه سازمان اوقاف و امور خیریه به این مکان های مقدس، افزود: توجه به این اماکن مقدس در کنار آثار عالی معنوی سبب افزایش گردشگری مذهبی و فرهنگی نیز شده که خود بستری مناسب برای اعتلای فرهنگ حسنه وقف در جامعه می شود.


این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برنامه های فرهنگی، آموزشی، مذهبی و غیره در بقاع متبرکه برگزار می شود، اضافه کرد: بقاع متبرکه یکی از محورهای تبلیغ دین و فرهنگ دینی در سطح جامعه هستند.
 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی حضور پرشور و نشاط مردم در برنامه های مختلف مذهبی و اعیاد ائمه اطهار(ع) در بقاع متبرکه را فرصتی مناسبت برای ترویج فرهنگی دینی و همچنین آشنایی هر چه بیشتر مردم با ائمه اطهار (ع) و امامزادگان دانست.
 

حجت الاسلام عباسیان بیان کرد: این حضور سبب می شود که افراد از دوران کودکی بقاع متبرکه، زندگی و سیره و منش امامان و امامزادگان آشنا شوند و از آن در کار و زندگی خود بهره بگیرند.
 

وی ترویج فرهنگ وقف را ضروری دانست و ادامه داد: باید این فرهنگ و سنت حسنه هر چه بیشتر در جامعه ترویج شود و افراد با این فرهنگ متعالی آشنا شوند.
 

این مقام مسئول اضافه کرد: بقاع متبرکه و حرم امامزادگان به عنوان پایگاه های فرهنگی و اجتماعی در راستای استمرار تمدن اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند، عنایت و ارادت مردم مومن به امامزادگان می تواند در تبدیل این مراکز به قطب های فرهنگی موثر باشد.
 

کد خبر 390130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha