همایش هیئت امنا و خادمان بقاع متبرکه استان مرکزی برگزار شد

دومین همایش یک روزه استانی هیئت امنا، خادمان و دست اندرکارن بقاع متبرکه استان مرکزی در مرقد مطهر امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان از توابع اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام حسین گنجی، یکی از استادان اخلاق حوزه و دانشگاه قم، شب گذشته ( 29 تیر ) در این مراسم با اشاره به شان و جایگاه امامزادگان، گفت: امامزادگان در فرهنگ دینی ما جایگاه والایی دارند و همواره مورد احترام همگان بوده اند.

 

وی افزود: امامزادگان واجب العتظیم که در جای جای این میهن اسلامی مدفون هستند بهترین ابعاد الگوی معنوی روحی و جسمی برای جوانان محسوب می‌شوند.


این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: مسئولان فرهنگی کشور باید در امر توسعه اماکن زیارتی کوشا باشند و در ترویج فرهنگ اهل البیت(ع) از طریق دعوت مردم به سمت امامزادگان واجب التعظیم (ع) برای اشاعه دین مبین اسلام تلاش کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: درصدی از نذورات بقاع متبرکه برای کارها و فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است.

 

حجت الاسلام عیسی ساجدی فر افزود: مردم استان مرکزی ارادت بسیاری به امامزاده محمد عابد(ع) دارند و همه ساله برای زیارت حرم مطهر ایشان مشرف می شوند و با اهدای نذورات نیز در امور فرهنگی و عمران و آبادانی حرم مطهر امامزاده محمد عابد (ع) سهیم می شوند.

 

لازم به ذکر است، در این همایش که 200 نفر از هیئت امنا و خادمان حرم مطهر امامزادگان حضور داشتند از 20 نفر از هیئت امنای نمونه تجلیل شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 53370

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha