بقاع متبرکه استان مرکزی میزبان شب زنده داران لیالی قدر

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: بقاع متبرکه استان مرکزی در ایام شب های قدر میزبان شب زنده داران لیالی قدر هستند.

حجت الاسلام آیت الله عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت مولای متقیان به ویژه برنامه های لیالی قدر در بقاع متبرکه اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: بقاع متبرکه استان مرکزی میزبان شب زنده داران در لیالی قدر هستند.


وی با اشاره به اینکه در شهرستان اراک این مراسم در دو بقعه شاخص به صورت ویژه برگزار می شود، افزود: در بقعه مبارک امامزادگان عبدالله (ع) و آمنه خاتون(س) از شب نوزدهم ماه مبارک رمضان تا شب بیست و سوم هر شب ویژه برنامه سخنرانی و قرائت دعا برگزار می شود.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه قرائت قرآن، قرائت دعای مجیر، قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی و قرآن به سر در این شب ها برگزار می شود، افزود: زائران و شب زنده داران در این مراسم از حضور سخنرانان برجسته استانی و کشوری و همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بهره مند شده و به عزاداری و راز و نیاز با پروردگار خود می پردازند.


حجت الاسلام عباسیان در ادامه به برگزاری ویژه برنامه روز شهادت نیز اشاره کرد و گفت: در روز شهادت مولای متقیان، حضرت علی (ع) نیز مراسمی از ساعت 11 صبح روز بیست و یکم با سخنرانی حجت الاسلام بطحایی از اساتید حوزه و دانشگاه تهران و مداحی مداحان اهل بیت(ع) برگزار می شود.


وی ادامه داد: مراسم احیای شب های قدر در سراسر استان در جوار بارگاه امامزادگان برگزار می شود و هر یک از شهرستان ها نیز ویژه برنامه ای در بقاع شاخص خود برگزار می کنند.


این مقام مسئول ادامه داد: برگزاری ویژه برنامه لیالی قدر در امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان اراک نیز از دیگر برنامه های این ایام است که با حضور سخنران برجسته و حضور گسترده مردم برگزار می شود.


پایان پیام/

 

کد خبر 386405

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha