اخبار کوتاه از ادارات فرهنگ و ارشاد استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: نشست ادبی شعرا و هنرمندان بسیجی شهرستان های زرندیه و ساوه به مناسبت هفته بسیج در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، احمد جوانمرد، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه در این مراسم که به مناسبت هفته بسیج روز یکشنبه( 3 آذر) در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد گفت: نشست مشترک با حضورانجمن های ادبی و هنری شهرهای همجوار با موضوع مقدسی همچون هفته بسیج، موجب رشد فرهنگی، ادبی و هنری در این شهرها خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه فرهنگ بسیجی باید در جامعه روز به روز تقویت شود اظهار کرد: وظیفه اصلی بسیج از نگاه حضرت امام خمینی (ره) فرهنگ سازی و رشد فرهنگی جامعه است.

 

در این نشست حجت الاسلام عبداله پور نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه زرندیه نیز با مغتنم شمردن تقارن ایام محرم با هفته بسیج گفت: تقارن این دو فرصت مناسبی برای قلم زدن شعرا و هنرمندان با موضوعات دینی است.


××××××××

جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان زرندیه برگزار شد


احمد جوانمرد، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان زرندیه ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: نمایشگاه کتاب با بیش 3 هزار جلد در این هفته در شهرستان برپا می شود.


وی گفت: پذیرش عضویت رایگان کتابخانه های عمومی، تقدیر از خادمان کتاب، دیدار با نویسندگان و کتابداران پیشکسوت از برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان زرندیه در هفته کتاب است.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه درپایان خاطر نشان کرد: اعضای انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان زرندیه ضمن بازدید از کتابخانه عمومی امام علی(ع) شهر مأمونیه از زحمات آقایان مرزوقی و نیکنام به عنوان خادمان کتاب با اهداء لوح تقدیر کردند.


×××××××××

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کمیجان
 

حسین احمدی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان کمیجان با اعلام این خبر گفت: سی امین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کمیجان با موضوع آسیب های عزاداری ایام محرم و صفر با حضور امام جمعه، فرماندار و کلیه اعضا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 

وی افزود: در این جلسه که مصطفی مشایخی مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی و مسئولین هیئات عزاداری شهرستان کمیجان نیز حضور داشتند مشکلات فرهنگی و آسیب های احتمالی عزاداری مورد بحث قرار گرفت.

 

حسین احمدی با اشاره به جایگاه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: سعی ما بر این است که از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی در راستای تقویت فعالیت های فرهنگی هنری شهرستان نهایت استفاده را ببریم.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کمیجان در پایان خاطر نشان کرد: سی امین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کمیجان 4 مصوبه در خصوص آسیب های عزداری، شناسایی و اولویت بندی مشکلات فرهنگی شهرستان داشت که پس از تنظیم به ادارات و نهادهای مربوطه جهت اجرا ارسال شده است.


پایان پیام/

کد خبر 316559

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha