اخبار کوتاه فرهنگی مذهبی از استان مرکزی

خبرگزاری شبستان:‌ طرح قرآنی "کرسی تلاوت" به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلیجان در مسجد جوادالائمه (ع) این شهر راه اندازی شد.

به گزارشخبرگزاری شبستان از اراک، این طرح با هدف انس با قرآن کریم و تشویق نسل جدید جامعه به کلام وحی تا پایان امسال یک روز در هفته در مرکز شهرستان دلیجان برگزار می شود.


بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان با روش های نوین تلاوت و نغمات قرآنی توسط قاریان بزرگ مطرح کشوری و بین المللی آشنا می شوند.


همچنین،‌ طرح قرآن در خانه از کتاب آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم با محوریت آموزش ترجمه و مفاهیم جزء سوم قرآن به همت این اداره کل بین خانواده ها برگزار می شود.


***
نخستین همایش تئاتر خیابان انقلاب در استان مرکزی برگزار می شود


این همایش همزمان با سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در راستای اهداف کلان حوزه هنری با هدف فراهم ساختن زمینه رشد، شکوفایی و گسترش هنر مبتنی بر معرفت اسلامی و متعهد به ارزش‌های انقلاب اسلامی با در نظر گرفتن پتانسیل موجود نزد هنرمندان استان و فلسفه وجودی تئاتر خیابانی به همت حوزه هنری استان مرکزی برگزار می‌شود. 

 

بر این اساس، این همایش با اولویت‌های موضوعی ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، وفاق و انسجام اسلامی و خودباوری ملی برگزار می‌شود.

 

همچنین، با توجه به استقبال چشمگیر هنرمندان استان جهت شرکت در همایش، مهلت ارسال متن و طرح‌های پیشنهادی جهت حضور در همایش، تا 25 آذر تمدید شد.


***

گشایش نمایشگاه "سفره شب یلدا" در اراک


با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا و با هدف تامین کالاهای مورد نیاز شهروندان در این ایام، نمایشگاه سفره شب یلدا در اراک از 25 لغایت 30 آذرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی این شهر برگزار می شود.


بر اساس این گزارش،‌ این نمایشگاه در فضایی به مساحت 5هزار متر با 140 غرفه کالاهایی نظیر آجیل و تنقلات، شیرینی، میوه وصنایع دستی را با تخفیف 30 درصدی عرضه می کند.


لازم به ذکر است، شهروندان می توانند همه روزه از ساعت 9 لغایت 21 از این نمایشگاه بازدید کرده و کالاهای موردنیاز خود را تامین کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی با تلفن های 124 سامانه ارتباطی مشارکت های مردمی سازمان صنعت، معدن و تجارت و ستاد خبری واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان مرکزی تماس بگیرند.


پایان پیام/

کد خبر 323914

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha